معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت:

مزیت‌ها و معافیت‌ها برای سرمایه‌گذاران منطقه آزادچابهار

استاندار قزوین گفت: حضور عوامل مدیریت ترافیک در قزوین بسیار کمتر از حد استاندارد است و به همین خاطر تخلف از مقررات ترافیکی در این شهر زیاد به چشم می‌خورد.
استاندار قزوین گفت: حضور عوامل مدیریت ترافیک در قزوین بسیار کمتر از حد استاندارد است و به همین خاطر تخلف از مقررات ترافیکی در این شهر زیاد به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۱۳۵۸۰۷۲

به گزارش جام جم آنلاین قزوین،محمدمهدی اعلایی در نشست شورای همیاری شهرداری‌های استان قزوین که در سالن جلسات شهید سپهبد قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: از بدو ورودم به استان قزوین و طی سفرهایی که داشتم، متوجه شدم شهرهای بزرگ استان به ویژه مرکز یعنی شهر قزوین با معضلات ترافیکی عدید‌ه‌ای روبه‌رو هستند.

وی اضافه کرد: نکته آزاردهنده این است که حضور عوامل مدیریت ترافیک در قزوین بسیار کمتر از حد استاندارد است و به همین خاطر تخطی از قوانین و مقررات ترافیکی در این شهر زیاد به چشم می‌خورد. بنابراین قزوین تصویر ترافیکی مناسبی به شهروندان و گردشگران ارائه می‌دهد که باید برای رفع این معضل فکری کرد.

اعلایی با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری قزوین با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رفع مشکلات ترافیکی ادامه داد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و سایر دوربین‌هایی که به نظارت هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی کمک می‌کنند، باید در اولویت شهرداری قرار بگیرد و در این زمینه باید از توان تخصصی و مالی شرکت‌های خصوصی بهره برد.

سهم شهرداری قزوین از مالیات ارزش افزوده برای توسعه شهر هزینه شود

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی موجود باعث شده که بعضی نهادها مانند شهرداری که به صورت درآمد-هزینه‌ای مدیریت می‌شوند، در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری به بن‌بست‌هایی برخورد کنند که البته اطمینان داریم با تحقق رشد اقتصادی بودجه 1401 بخش زیادی از سختی کار در شهرداری‌ها برطرف خواهد شد.

اعلایی با بیان اینکه بسیاری از شهرداری‌های واقع در شهرهای کوچک به سختی کارهای خود را پیش می‌برند، افزود: بنابراین سازمان همیاری شهرداری‌ها که برای کمک به این نهادهای خصولتی در شرایط خاص ایجاد شده، باید در چارچوب عدالت اقتصادی به کمک شهرداری‌ها بیاید.

وی با اشاره به سهم بالای مالیات ارزش افزوده در تأمین بودجه و اعتبارات شهرداری قزوین ادامه داد: این شهرداری هر سال 480 میلیارد تومان از سازمان مالیاتی سهم ارزش افزوده دریافت می‌کند که متأسفانه بیشتر آن را در امور جاری هزینه می‌کند. در حالی که چنین اعتبار مناسبی باید برای امور توسعه‌ای و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و توسعه اقتصادی شهر هزینه شود.

اعلایی تصریح کرد: بنابراین از شهرداری‌ها انتظار داریم که درآمد ارزش افزوده با تغییر رویکرد نسبت به گذشته هزینه کنند و برای آن هزینه‌کرد آن دورنما و چشم‌انداز تعریف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها