معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:

اجرای پویش ملی سلامت، با غربالگری ۲۱۱ هزار نفر در فارس

از زمان اجرای پویش ملی سلامت در استان، تاکنون ۲۱۱ هزار و ۷۹۵ نفر در این طرح مشارکت کرده اند.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۸۶

 به گزارش جام جم آنلاین ،دکتر عباس رضاییان زاده، با اشاره به غربالگری بیش از ۲۱۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، گفت: با مشارکت حداکثری گروه‌های هدف در این پویش ملی، تعداد بسیاری از افراد مبتلا که از بیماری خود آگاهی ندارند، شناسایی می‌شوند.
او افزود: در گروه افراد غربالگری شده، تعداد چهار هزار و ۶۴۸ بیمار جدید مبتلا به فشار خون، ۳۹ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به پیش فشار خون، دو هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۱۲ هزار و ۷۴۳ بیمار جدید مبتلا به پیش دیابت شناسایی شده اند.
دکتر رضائیان زاده بیان کرد: با توجه به پیش بینی شیوع ۳۵ درصدی فشارخون در جمعیت بالای ۱۸ سال و چهارده و نیم درصدی دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه‌های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل توجهی از بیمارانی که از ابتلای خود آگاهی ندارند، در مدت زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت شناسایی زود هنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا، از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت کرد به منظور ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قندخون و فشارخون به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مطب پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها