یک نماینده مجلس بر ضرورت اولویت دادن به مناطق محروم در بودجه سال آینده تاکید کرد.
یک نماینده مجلس بر ضرورت اولویت دادن به مناطق محروم در بودجه سال آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۵۶۱

محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین، در خصوص لزوم توجه ویژه به منافع طبقات محروم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت و مجلس حامی محرومان جامعه هستند و بودجه نیز باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که جهشی در رفع محرومیت‌ها پیش آید.

وی افزود: خوشبختانه دولت در لایحه به خوبی به این موضوع توجه داشته و ما نیز در مجلس باید در این راستا گام برداریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: باید بودجه اقشار کم درآمد و مناطق محروم کشور را تقویت کنیم.

میرتاج الدینی با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه، مسئله محور بوده و از نکات برجسته آن این است که کیفیت و کمیت آن قابل اندازه گیری است، تصریح کرد: 
این لایحه توجه خاصی به مناطق محروم دارد، در لایحه بودجه نیز تمام تلاش خود را در جهت تحقق این مهم به کار می‌گیریم.

این نماینده مجلس گفت: باید لایحه بودجه با تخصیص اعتبارات در هر استان با اولویت مناطق محروم و حاشیه نشین و یا فعالیت‌های خلاق و دانش بنیان باشد.

میرتاج الدینی که به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شده است، خاطر نشان کرد: باید در این لایحه به موضوع رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن محرومیت در زمینه‌های مختلف تلاش شود و نباید صرفا شهر‌های بزرگ را در نظر داشت و مناطق و شهر‌های کوچکتر را نادیده بگیریم.

گفتنی است سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داده است: رییس جمهور روز سه شنبه هفته آینده ضمن تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مجلس، ویژگی‌های این سند مالی را نیز برای نمایندگان تشریح خواهد کرد.

وی گفت: موضوع تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اقدامات زیرساختی اولویت خاصی در لایحه بودجه سال آینده دارد، همچنین بر تنظیم واقع بینانه منابع و مصارف برای عدم مواجهه با کسری بودجه تاکید شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شده است: لایحه بودجه سال آینده، اولین بودجه بعد از تصویب برنامه هفتم است که باید یک پنجم اهداف کمی و کیفی این برنامه پنج‌ساله را تحقق بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها