تیم نوجوانان فقط چند دقیقه تا صعود به یک چهارم‌نهایی فاصله داشت

حسرت ۱۷ساله‌ها

ایران - مراکش؛ یک هشتم نهایی جام‌جهانی نوجوانان

به وقت دومین حماسه

چقدر کار این تیم و پسرانش سخت است. مدام باید تاریخ بسازند و حماسه‌‌ای از نو تعریف کنند. حالا وقت حماسه‌سرایی در دیدار با مراکش است، تیمی که به عنوان صدرنشین گروه A رقابت‌های جام‌جهانی نوجوانان مقابل ما قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۳۱۸۵۹
نویسنده رضا پورعالی - دبیرگروه ورزش
به وقت دومین حماسه
اینجا هم مرحله یک هشتم نهایی است و باید به هر شکل ممکن از این مرحله سخت اما جذاب عبور کنیم تا برسیم به یک چهارم نهایی، جایی که امیدهای همه ما برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان چندین و چند برابر خواهد شد. منتظر حماسه دیگری از جنس شاگردان حسین عبدی هستیم. 
وضعیت بازیکنان ایران: در تیم‌های باشگاهی در ایران به میدان می‌روند و برخی از آنها باشگاه ندارند. 

وضعیت بازیکنان مراکش: 
در آکادمی‌های معتبر فوتبال در سراسر جهان بازی می‌کنند و یکی هم مثل اناس الویی در تیم‌های پایه اینتراخت فرانکفورت به میدان می‌رود. 
 
به یاد گل به خودی دقیقه ۹۰

یاد آوری تاریخچه تقابل‌های فوتبالی ایران و مراکش در همه رده‌های سنی خلاصه می‌شود به همان بازی خاطره‌انگیز در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه‌؛ همان دیداری که با گل به خودی دقیقه ۹۰ عزیز بوهدوز یک بر صفر به سود شاگردان کارلوس کی‌روش تمام شد.‌ حالا یک بار دیگر ایران و مراکش قرار است این بار در رده سنی نوجوانان و در جام‌جهانی زیر ۱۷ سال مقابل هم قرار گیرند. ۵ سال پیش و در زمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بازیکنان فعلی تیم‌های نوجوانان ایران و مراکش، ۱۱ یا ۱۲ ساله بودند، اما قطعا تنها تقابل فوتبالی ایران و مراکش را خوب به یاد دارند.
 
مسیر دلخواه
بازی با مراکش قطعا آسان نیست اما نمودار درختی جام‌جهانی نوجوانان به ما می‌گوید بهترین مسیر برای صعود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی، همین مسیری است که الان تیم نوجوانان ایران در آن قرار دارد. برنده بازی امروز ایران و مراکش در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده مالی و مکزیک می‌رود و بعد هم می‌رسیم به مرحله نیمه‌نهایی.این درحالی است که از بین فرانسه و انگلیس یک تیم، از بین برزیل و آرژانتین یک تیم و از بین آلمان و اسپانیا هم یک تیم می‌تواند به نیمه‌نهایی این تورنمنت راه پیدا کند. حالا فقط چشم‌مان به ساق نوجوانان دوخته‌شده است و امیدواریم به نتایج درخشان این تیم.

عبدی: از اول هدف ما قهرمانی در جام‌جهانی بود
حسین عبدی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال‌ایران درگفت‌و‌گویی با سایت فدراسیون فوتبال مواردی رامطرح کرده است. گزیده صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید:
 
از یک سال و نیم قبل که ما کار جدی با این تیم را شروع کردیم همیشه بحث‌های زیادی با بچه‌ها داشتم و برای آنها یک نقشه راه با اهداف مقطعی مشخص کردم. از همان ابتدا هدف نهایی و بزرگ ما قهرمانی در جام‌جهانی بود!
 
شما باید هدف بزرگی داشته باشید و بیشترین تلاش خود را بکنید تا آن وقت حتی اگر به نیمی از نتیجه هم رسیدید احساس خوبی داشته باشید.
 
خیلی‌ها فکر می‌کردند می‌رویم و مقابل برزیل و انگلستان کیسه گل می‌شویم!
 
اگر قرار است برویم و در تورنمنتی به دلیل اختلاف سطح حذف شویم، چه بهتر که با بزرگان بازی کنیم تا تجربه لازم برای بزرگ شدن را کسب کنیم.
 
ما مقابل برزیل حتی در همان نیمه اول هم که دو گل خوردیم، نمایش خوبی داشتیم. مقابل انگلستان هر دو نیمه عالی بودیم، برابر کالدونیا هم چون دنبال زدن ۱۱گل و صدرنشینی بودیم وقتی توپ‌های‌مان به آن شکل عجیب وغریب گل نمی‌شد، خودمان بیشتر اذیت شدیم.
 
ازنظر من و بچه‌ها ما وظیفه داریم تا آخرین ذره انرژی برای نام ایران بجنگیم. ما وظیفه داریم تلاش کنیم، بجنگیم وامیدوار باشیم. با این ذهنیت دیگر برد و باخت در این سن و سال معنا نخواهد داشت.
 
چه حسین عبدی و چه دیگران، باید نگرشش اول به سمت پیشرفت و بهترشدن باشد. دوم باید امکانات منطقی برای یک تیم مهیا شود، یک زمین صاف که بچه‌ها بتوانند روی آن تمرین کنند ومتاسفانه ما در ایران نداریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها