اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ تا پایان مهر ماه، روزانه بیش از 26 نفر مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۵۳
نویسنده اسدالله ابراهیمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، مدیر کل پزشکی قانونی استان، دکتر نورس با اعلام این خبر افزود: تا پایان مهر پنج هزار و 605 مصدوم نزاع در استان معاینه شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 280 نفر بود و بدین ترتیب شاهد رشد شش درصدی نزاع هستیم. 
بررسی ماهانه تعداد مصدومین نزاع نشان داد که خرداد ماه با تعداد 630 نفر کمترین و مرداد ماه با 856 نفر مصدوم بیشترین تعداد مصدوم نزاع مراجعه کننده به پزشکی قانونی را داشته است.  
بنابر این گزارش، بررسی آمار شهرستانها نشان می دهد بیشترین مصدوم نزاع در بجنورد با تعداد دو هزار و 110 نفر بود و پس از آن به ترتیب شیروان با تعداد هزار و 81 نفر،اسفراین با 939 نفر،آشخانه با 568نفر،فاروج با 372 نفر و جاجرم با 354 نفر قرار دارند و شهرستان راز با 181 مصدوم معاینه شده کمترین تعداد را داشته است. 
مصدومین نزاع و تصادفات بیشترین مراجعین پزشکی قانونی هستند و در سال 1401تعداد هفت هزار و 541 مصدوم ناشی از نزاع در استان معاینه شده‌اند. 
دکتر نورس به مصدومین نزاع توصیه کرد: تا پیش از رفع آثار کبودی و جراحات سطحی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کنند تا پزشک بتواند صدمات ایجاد شده را به طور دقیق بررسی کند و اگر امکان مراجعه به پزشکی قانونی در روز‌های ابتدایی بعد حادثه وجود ندارد حتماً با مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و معاینه توسط پزشک خواستار ثبت کامل صدمات در پرونده‌های بیمارستانی باشند. ضمنا لازم است فرد در مراجعه به پزشکی قانونی محل همه آسیب‌ها و جراحات ایجاد شده را به طور دقیق به پزشک نشان دهد تا صدمات ایشان در گواهی صادره لحاظ شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها