اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در دومین کارگاه علمی تخصصی زعفران (طلای سرخ ) با رویکرد اقتصادی در شهرستان فاروج گفت : باید برای ارتقاء زیرساخت های کیفی و کمی در محصول زعفران میزگرد و رویدادهای تخصصی باحضور همه حلقه های زنجیره اعم از تولید، بازاریابی و متخصصین علمی برگزار شود .
کد خبر: ۱۴۲۹۸۹۳
نویسنده اسدالله ابراهیمی

ناصر فخر موحدی برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه محصولات زعفران را منجر به تکمیل این زنجیره اقتصادی دانست و افزود : به دنبال ثبت و صادرات محصول زعفران باکیفیت فاروج تحت برند شهرستان هستیم و برای این امر جلسات متعددی با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هم برگزار شده است.
وی اظهار داشت :  13 زنجیره ارزش در استان شناسایی شده که یکی از مهم ترین زنجیره های ارزش،  محصول زعفران است که سرمایه‌گذاری این زنجیره در شهرستان فاروج بوده و برای تکمیل این زنجیره نیازمند ورود متخصصین و تزریق اعتبار هستیم.
در ادامه نیز فرماندار شهرستان فاروج نیز با بیان اینکه این شهرستان سومین تولید کننده بزرگ زعفران در کشور است ، گفت: در زمینه صنایع تبدیلی این محصول نیازمند توجه ویژه می باشد.
عبدالرضا فرزانه افزود: هماهنگی لازم جهت بازدید سرمایه گذاران فاروجی از  بازه های تولید و بسته بندی زعفران در شرکت های پیشرو صورت پذیرد تا بتوان فناوری های جدید را در زمینه زعفران در فاروج به کار بست./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها