اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۹۵ درصد استان درگیر خشکسالی است و ۸۴ و ۵ دهم درصد خشکسالی خیلی شدید در استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۴۳
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه خشکسالی نیز یکی از بلاهای طبیعی می‌باشد، اظهارکرد: در شرایط سختی هستیم اقدامات خوبی در حوزه منابع و مصارف توأمان آب و برق انجام شده و نیروگاه سیکل ترکیبی و دیگر صنایع نیز بصورت ویژه برای استفاده از پساب پای کار بوده و با الگوبرداری از پتروشیمی با برنامه زمانی تعیین شده اقدام نمایند.

وی گفت: ۹۵ درصد استان درگیر خشکسالی است و ۸۴ و ۵ دهم درصد خشکسالی خیلی شدید در استان وجود دارد و با توجه به اینکه کار دانش‌بنیان بر اساس کاهش هزینه‌ و افزایش سرعت می‌باشد جهاد کشاورزی از نیروهای دانشگاه سطح استان و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تسریع نمودن اقدامات استفاده نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: با توجه به اینکه استان خراسان‌شمالی جز دو استان‌ با بارش مثبت می‌باشد ولی برای ۶ هفته آینده ۵۰ درصد کاهش بارندگی پیش‌بینی شده و بحث افزایش دما ۸ درجه‌ای نسبت به سال قبل نگران کننده می‌باشد که باعث کاهش ۵۰ درصدی تعداد روزهای بارندگی شده و این از علائم تغییر اقلیم می‌باشد. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها