پرسپولیس از نوار مساوی خارج نشد!

امتیاز بیرو

استقلال تاجیکستان و پرسپولیس، یک گام بزرگ دیگر برای صعود از گروه

راه صعود از استقلال می‌گذرد

می‌‎شود همه اتفاقات را فراموش کرد و دل به کلی احتمال شیرین بست که تبدیل شدن آنها به واقعیت اصلا دور نیست و شاید بتوان آنها را جایی در همین نزدیکی تصور کرد. پرسپولیس امروز سه‎شنبه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به مصاف استقلال این کشور می‌رود. دیدار رفت را سرخ‎ها با دو گل بردند، بردی که اصلا راحت نبود اما سخت هم نبود. دیدار امروز دو تیم در گروه E لیگ قهرمانان آسیا نیز از همین جنس است، نه سخت و نه آسان. شاید بتوان این‌طور گفت؛ دیدار سختی که یک پیروزی دو گله دیگر می‎توان در آن برای شاگردان یحیی گل‌محمدی تصور کرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۳۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
راه صعود از استقلال می‌گذرد
 
بعدازظهر دلپذیر
وضعیت گروه E پیچیده نیست اما این‌طور هم نیست که هیچ اتفاق جالبی در آن نباشد یا نتیجه جالبی رقم نخورد. امروز باید امیدوار باشیم که پرسپولیس بتواند در استادیوم جمهوری مرکزی شهر دوشنبه استقلال تاجیکستان را شکست بدهد و در دیگر مسابقه مهم این گروه الدحیل هم مقابل النصر صدرنشین به پیروزی برسد. آنگاه می‌توان بعدازظهر دلپذیر و شیرینی را در شهر دوشنبه برای پرسپولیس تصور کرد، یک پیروزی مقابل استقلال و امید به صدرنشینی در هفته‌های آینده و صعود از گروه به عنوان همین صدرنشین. پرسپولیس در لیگ‌برتر ایران تیم دوم جدول رده‌بندی است. در هفته اخیر لیگ‌برتر نیز در لحظه‌های آخر پیروزی ارزشمندی را مقابل صنعت نفت آبادان از دست داد و شاید آن مساوی تلخ لحظه‌های آخری در لیگ‌برتر ایران را با یک پیروزی شیرین در دوشنبه جبران کند.  
     
ویروس به جان پرسپولیس
البته هر چند امروز با تفکری خوشبینانه می‌توان ساعات و اوقات خوشی را برای پرسپولیس متصور بود اما یک واقعیت را هم نمی‌توان فراموش کرد. ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا بدجوری به جان بازیکنان افتاده و هر چند بیماری را پشت سر گذاشته‌اند اما این بیماری‌ها می‌تواند باعث ضعیف‎ شدن بدن آنها شود. محمدحسین کنعانی‎زادگان، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و میلاد سرلک دیگر سرماخورده‎های پرسپولیس هستند. بیرانوند هم یکی دیگر از همان سرماخورده‌های پرسپولیس است اما از آنجا که سرخ‌ها گلر مطمئن دیگری ندارند تمام تلاش کادر پزشکی این بود که او را به این مسابقه مهم برسانند. حالا حضور بیرانوند در دیدار مقابل استقلال قطعی است هر چند او بدنی ضعیف‌تر شده نسبت به دیدار با صنعت نفت به میدان می‌رود. از طرفی وحید امیری هنوز مصدوم است و مشخص نیست که آیا بعد از مدت‎ها می‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود یا خیر. 
     
تصمیمات مهم یحیی
با توجه به معضل سرماخوردگی در پرسپولیس نمی‌توان با اطمینان درباره ترکیب سرخ‌ها و تاکتیک یحیی گل‎محمدی صحبت کرد. در واقع هنوز نمی‌دانیم سرماخورده‌ها مقابل نماینده تاجیکستان بازی خواهند کرد یا خیر. به همین دلیل شاید گل‌محمدی دست به تغییراتی مهم بزند و این تغییرات باعث شود تا ترکیب پرسپولیس نسبت به دیدار رفت با همین تیم و اصلا نسبت به سایر دیدارهای لیگ‌برتری تغییر کند. کادر پزشکی سعی می‌کند به هر شکل ممکن بیرانوند را به بازی برساند اما اگر محمدحسین کنعانی‌زادگان نرسد خط دفاع سرخ‌ها به طور جدی با مشکل مواجه خواهد شد. 
     
هنانوف محبوب دل تاجیک‎ها
یکی از نکات جالب این مسابقه وحدت هنانوف است که قرار است در ترکیب پرسپولیس در زادگاهش و مقابل تیم سابقش به میدان برود. او اکنون خوشحال‎ترین پرسپولیسی است و بابت بازی مقابل تیم سابقش اشتیاق زیادی دارد. یکی از رسانه‌های تاجیکستان از وحدت هنانوف به عنوان علی دایی این کشور نام برده است. البته که هنانوف بازیکن تاثیرگذار و بزرگی نبوده و حتی برای پرسپولیس هم هرگز در حد یک ستاره بازی نکرده اما باز هم نزد هموطنان و رسانه‌های کشورش محبوبیت قابل توجهی دارد. 
     
گل‌محمدی: به دنبال صعود هستیم
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: از میزبانی خوب تیم استقلال و فدراسیون تاجیکستان تشکر می‌کنم، خوشحالم در این کشور هستیم و احساس غریبی نمی‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید با توجه به شرایط جدول، همه بازی‌ها حساس است و هر چه جلوتر می‌رویم بازی‌ها حساسیت بیشتری خواهد داشت. در همین بازی، استقلال تاجیکستان می‌خواهد از میزبانی نهایت استفاده را ببرد و ما هم دنبال صعود هستیم، با این حال بازی سختی مقابل استقلال تاجیکستان و هوادارانش داریم. گل‌محمدی ادامه داد: شرایط بی‌سابقه‌ای برای تیم به وجود آمده و بازیکنان زیادی سرماخوردگی دارند. باید منتظر بمانیم کدام بازیکنان آماده بازی هستند و ترکیب متفاوتی داریم. پرسپولیس اسم بزرگی دارد و ۱۱ بازیکن آماده هم داشته باشیم برای پیروزی بازی می‌کنیم.

نساجی زور بردن نداشت
حذف زودهنگام

شاگردان رحمتی در دیدار مقابل نوبهار نمنگان نتوانستند موفق کار کنند و با شکست ۳بریک در این بازی از آسیا حذف شدند. امیدها برای صعود و خلق شگفتی برای تیم فوتبال نساجی خیلی زود و با پذیرش دو گل در همان ۲۱دقیقه نخست رنگ باخت و در ادامه با شروع نیمه دوم گل سوم هم از راه رسید تا تلاش تیم قائمشهری فقط به جبران یکی از گل‌های خورده بینجامد. با این شکست نساجی با ۳امتیاز در همان هفته چهارم از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا دو بازی باقیمانده برای آنها جنبه تشریفاتی داشته باشد. در این گروه الهلال و نوبهار هر دو ۱۰امتیازی هستند و رقابت برای صدرنشینی بین آنها ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها