استقلال تاجیکستان و پرسپولیس، یک گام بزرگ دیگر برای صعود از گروه

راه صعود از استقلال می‌گذرد

پرسپولیس از نوار مساوی خارج نشد!

امتیاز بیرو

بعد از ۲تساوی در لیگ‌برتر، حالا ویروس مساوی در اردوی پرسپولیس مثل ویروس سرماخوردگی به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیای پرسپولیس سرایت کرد و اجازه نداد تیم یحیی گل‌محمدی که تا دقیقه۷۳ تیم برنده میدان بود، تاجیکستان را با یک بردشیرین ترک کند.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۰۰

همه چیز مهیا بود تا پرسپولیس با کسب دومین برد متوالی مقابل استقلال تاجیکستان در ادامه راه با کمترین دغدغه، به صعود از مرحله گروهی و حضور در مرحله یک هشتم نهایی فکر کند، اما تا زمانی بود که سنین سبای پایش به گلزنی باز نشده بود. گل دقیقه ۲۹ مهدی ترابی را مهاجم ساحل‌عاجی استقلال در دقیقه۷۴ جواب داد تا کار صعود برای تیم یحیی گل‌محمدی به اما و اگرهای دو هفته پایانی کشیده شود. تساوی یک بر یک سفیدپوشان ایران مقابل استقلال قرمزپوش تاجیکستان در حالی به دست آمد که مطابق پیش‌بینی گل‌محمدی، پرسپولیس یک بازی دشوار را پشت سر گذشت و اگر واکنش‌های تماشایی علیرضا بیرانوند نبود، قطعا این بازی به سود میزبان تمام می‌شد. بیرو همچون بازی رفت که با مهار یک پنالتی، نقش کلیدی در برد قرمزها مقابل نماینده تاجیکستان ایفا کرد، در بازی شب گذشته هم ۳ واکنش فوق تماشایی داشت و اجازه نداد دروازه تیمش بیشتر یک بار باز شود. در واقع پرسپولیس این تساوی را مثل برد هفته سوم خود مقابل استقلال تاجیکستان، مدیون مرد شماره یک خود بود. این سومین تساوی پیاپی پرسپولیس بعد از توقف مقابل ملوان و صنعت نفت در لیگ‌برتر بود. با این ۳ تساوی، شاگردان یحیی فرصت زیادی ندارند تا برای بازی سرنوشت‌ساز با سپاهان در هفته دهم لیگ آماده شوند؛ دیداری که یکشنبه هفته آینده در نقش جهان برگزار می‌شود و آخرین مسابقه قبل از تعطیلات دو هفته‌ای لیگ به شمار می‌رود.
     
تغییرات کم اثر 
یحیی گل‌محمدی به نسبت بازی رفت با استقلال تاجیکستان که دوم آبان برگزار شد، فقط دو تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد. قرمزها در بازی رفت با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی، محمد عمری و شهاب زاهدی به مصاف نماینده تاجیکستان رفتند و آن بازی را ۲بر صفر بردند. اما شب گذشته یحیی به دانیال اسماعیلی‌فر و شهاب زاهدی از ابتدا بازی نداد و مهدی ترابی و نبیل باهویی را فیکس ترکیب تیمش کرد. اتفاقا تک گل پرسپولیس را در این بازی مهدی ترابی به ثمر رساند؛ کسی که در بازی رفت از ابتدای نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شده بود. ترکیب شب گذشته پرسپولیس در قیاس با بازی ۵روز پیش آنها مقابل صنعت نفت ۲تغییر داشت و یحیی میلاد سرلک و دانیال اسماعیلی‌فر را نیمکت‌نشین کرد. با این حال پرسپولیس یک بار دیگر با تساوی زمین را ترک کرد تا این تغییرات در روند نتیجه‌گیری آنها تاثیری نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها