فرامتن راهپیمایی ۱۳ آبان امسال را بررسی کرده‌ایم

پیروزی و عزت نتیجه مقاومت

راهپیمایی یوم‌ا... ۱۳آبان روز گذشته در سراسر کشور همچون سنوات گذشته با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز شد. وجه تمایز راهپیمایی ۱۳آبان امسال با سال‌های گذشته‌بود، شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» بود شعاری که در گزارش روز گذشته جام‌جم تحت عنوان «پرچم ۱۳ آبان در دست جوانان فلسطینی» به آن پرداختیم.
کد خبر: ۱۴۲۹۲۵۱

اگر بخواهیم به پیام این راهپیمایی باشکوه بپردازیم باید گفت اگر آمریکا دست از حمایت فرزند جنایتکار خود برندارد، قطعا پاسخ‌هایی کوبنده از سوی نسل جدید می‌شنوند که دل در گرو آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دارند. استکبار ستیزی و مقاومت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی است و پیام راهپیمایی ۱۳آبان ایستادگی، مقاومت و مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان است.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنران مراسم گرامیداشت ۱۳آبان در جمع شمار زیادی از دانش‌آموزان تهرانی گفت: بدون شک، تاریخ همه ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فراز و نشیب ‌است. ما هم در ایران عزیز و نهضت اسلامی‌مان به رهبری حضرت امام، که مایه حیات مجدد اسلام و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی را داریم، ازجمله همین یوم‌ا... ۱۳ آبان. اگر نگاهی به گذشته خود بکنیم، پس از ۱۵خرداد۱۳۴۲، یک سال بعد حضرت امام در ۴ آبان‌ دربرابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید: «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکاست، و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این حرف برای ۶۰ سال قبل است. اینجا بود که امام را تبعید کردند. این نگاه و شناخت عمیق امام نسبت به آمریکاست.
قالیباف تصریح کرد: عملیات طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را جابه‌جا کرد. آمریکا و رژیم‌صهیونیستی هر کاری بکنند شرایط پس از عملیات طوفان‌الاقصی به حالت اول خود بازنخواهد گشت. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده‌است و مقاومت از ابتدای نهضت، مبتنی بر سنت‌های الهی و منطبق با باورهای متکی به اهل‌بیت(ع) بود؛ افتخار انقلاب اسلامی این است که این نهضت بر اساس مقابله با استکبار و حضور مردم شکل گرفته‌است.  وی افزود: باید توجه داشته‌باشیم هیچ منافاتی بین مبارزه بر مبنای سنت الهی و منافع ملی وجود ندارد. برخی فکر می‌کنند اینها با هم در تعارض هستند، اما مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر، شجاعت و حساب و کتاب بوده و صد البته اهل ایمان و باور است. قالیباف گفت: انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرشکستگی است و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی، سربلندی و عزت است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها