رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه ارمنستان مطرح کرد:

اعلام آمادگی ایران برای حل و فصل اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان

رئیس‌جمهور دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.
رئیس‌جمهور دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.
کد خبر: ۱۴۲۷۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که به منظور حضور در نشست «گروه همکاری قفقاز» به تهران سفر کرده است، با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه قفقاز برای کشورها و ملت‌های منطقه، دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت کشورهای حوزه قفقاز را امنیت خود می‌داند، به نقش مخرب آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در برهم زدن صلح و ثبات میان کشورهای این منطقه اشاره کرد و گفت‌: جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آشکار آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش از این جنایات، عبرتی برای همه کشورهاست که بدانند این دولت‌ها و رژیم‌های سلطه‌گر هیچگاه دوست واقعی آنها نخواهند بود.

آیت‌الله رئیسی وقایع این روزهای غزه را تبلور سیاست‌های نژادپرستانه و آپارتایدی صهیونیست‌ها علیه ملت‌های منطقه و اثبات کننده خطای فاحش برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی دانست که هرگز مورد پذیرش ملت‌ها نخواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه سیاست آمریکا در حمایت از جنایت‌گری صهیونیست‌ها در غزه را استمرار سیاست شکست خورده این دولت در لشکرکشی به عراق و افغانستان عنوان کرد و افزود: یقین داریم آنچه که این روزها در فلسطین در حال وقوع است، به نفع فلسطینیان تمام خواهد شد.

«آرارات میرزویان» نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع صریح و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، بر ضرورت برقراری دیدارها و گفتگو میان کشورهای منطقه در این برهه حساس با محوریت ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه ارمنستان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان غزه، موضع ارمنستان در قبال مردم مظلوم فلسطین را همسو با مواضع جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها