اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ استاندار خراسان شمالی صبح امروز در همایش روز ملی استاندارد گفت :برند استاندارد نباید به راحتی بر روی یک محصول قرار گیرد بلکه باید در جایگاه واقعی خود اعمال شود.
کد خبر: ۱۴۲۶۹۳۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه رعایت  استاندارد جز لاینفک امور است، بر استاندارد سازی در تمام محصولات و خدمات تاکید کرد .
وی در ادامه موضوع اهمیت جایگاه سلامت محیط کاری را مورد توجه قرار داد و گفت : در حوزه سلامت محیط کاری،   استاندارد سازی نقش مهمی ایفا می کند لذا در کنار مباحث مهم بازرگانی ، تجارت، ساختمان ، آسانسور، مواد غذایی  و ....هزینه استاندارد سازی برای کیفی سازی محصولات حائز اهمیت است.
استاندار خراسان شمالی ترویج فرهنگ سازی در حوزه استاندارد را یک مقوله مهم عنوان کرد و اظهار داشت : اهمیت به حوزه استاندارد به عنوان یک برند در بین مردم و سازندگان باید این حس را به وجود آورد تا دیگر نیازی به اهرم های قانونی نباشد.
وی از مجریان استاندارد سازی به عنوان عوامل موثر در فرهنگ سازی استاندارد یاد کرد .
در ادامه  مدیرکل امور حقوقی و محلی و سرپرست دفتر امور حلال و روابط بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران  نیز گفت : در چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴،  ایران از کشورهای پیشرو در تمام امور باید قرار گیرد  که یکی از این امور استاندارد است.
ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در کیفیت بخشی به محصولات  نقش فعال و سازنده ای دارد، اظهار داشت : استاندارد تنها سازمانی است که موفق به کسب جایزه کیفیت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از دوازده کشور غیر اسلامی درخواست همکاری با دفتر امورحلال دارند و در بین ده کشور صادرکننده نشان حلال ، حتی یک کشور اسلامی وجود ندارد و بازار جهانی حلال را به خود اختصاص داده اند.
ابراهیمی در ادامه اظهار داشت :در بین شش کشور وارد کننده محصولات حلال کشور اسلامی وجود ندارد لذا باید نقش خود را در بازارهای جهانی حلال بهبود ببخشیم .
وی با بیان اینکه خراسان شمالی پتانسیل و ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه حلال دارد ، گفت : جایگاه استان در بخش صادرات محصولات حلال ویژه است .
گفتنی است در پایان این همایش با حضور استاندار خراسان شمالی از برگزیدگان هفته ملی استاندارد تقدیر به عمل آمد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها