قهرمانی تیم‌ملی با طعم حمایت از مردم مظلوم غزه

غرش ایران

در یکی از زیباترین شب‌های ملی، ایران ضمن محکوم کردن حمله بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم و کودکان فلسطینی، موفق شد کی‌روش و قطر را در هم بکوبد. پیش از این مسابقه، اعضای تیم‌ملی متاثر از تصاویر دردناک حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تصمیم گرفتند تا برای حمایت از این مردم مظلوم، چفیه‌ای روی دوش بیندازند و وارد زمین شوند؛ اقدامی که انعکاس بین‌المللی زیادی داشت و گزارش الکاس نیز با تاکید فراوان اعلام کرد مردم ایران، علیه رژیم صهیونیستی هستند و از فلسطین حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۶۶۷۵

این اقدام زیبای ملی‌پوشان در بازی خلاصه نشد، چراکه بعضی از بازیکنان از جمله سامان قدوس نیز با انتشار یک استوری، ضمن محکوم کردن این حملات، روایت تلخی از این جنگ داشتند. او نوشت: «آنچه را اکنون در غزه تجربه می‌کنیم، با هیچ چیزی که تاکنون شاهد بوده‌ام شباهت ندارد. ما در حال جیره‌بندی بطری‌های آب هستیم. غذا در حال تمام‌ شدن است. زخمی‌ها و بیماران امکان درمان و مداوا ندارند. کودکان شب‌ها در تاریکی می‌نشینند؛ در سیاهی محض و به انتظار صبحی می‌مانند که شاید برای دیدنش زنده نباشند.» 
خبرهای رسیده از اردوی تیم‌ملی حکایت از آن دارد که ملی‌پوشان تمام تصاویر تلخ و دردناک این فاجعه انسانی را نظاره کرده و متاثر شده‌اند. امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی هم بعد از برد ۴ بر صفر مقابل قطر، از مجامع بین‌المللی خواست اقدامات سریعی درباره یورش وحشیانه به مردم غزه انجام دهند: «بمباران مردم مظلوم غزه اتفاق ناگواری است. واقعا توقع داریم مجامع بین‌المللی ورود کنند چون مردم بی‌گناه کشته و شهید می‌شوند. باید به این موضوع رسیدگی شود.» 

آتش بازی ایران

آیا ایران و امیر قلعه‌نویی، نامه اخراج کارلوس کی‌روش را امضا کردند؟! طوفان ۱۰ دقیقه‌ای ایران آن‌قدر کی‌روش را شوکه کرده بود که بعد از مسابقه سکوت کرد تا هاج و واج به نظرات کارشناسان رسانه‌های قطر گوش کند. آن‌گونه که کارشناسان الکاس به انتقاد شدید از کارلوس پرداختند و گفتند آیا قطر می‌تواند با کی‌روش از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟! کی‌روش که به شدت از ایران می‌ترسید، در نیمه اول تلاش کرد تا با یک بازی بسته، مقابل تیم‌ملی بایستد اما در نیمه دوم رفته رفته ملی‌پوشان توانستند قدرت خود را دیکته کنند. آتش بازی ایران از دقیقه ۷۰ مسابقه و با ارسال رامین رضائیان و ضربه سر محمدحسین کنعانی‌زادگان آغاز شد، همان بازیکنی که بعد از جدایی کی‌روش از تیم‌ملی به او تشر زده بود. سه دقیقه بعد جهانبخش روی پاس میلاد محمدی گل دوم را زد. میلاد که از چپ دوباره نفوذ کرد این بار به سردار پاس داد تا او گل سوم را بزند. گل چهارم را هم دوباره کنعانی‌زادگان روی ارسال رامین زد تا قطر و کی‌روش شوکه شوند. ایران یک گل دیگر هم زد ولی داور آن را رد کرد. قطر از دقیقه ۷۰ به بعد تیمی متزلزل و از هم پاشیده بود و فقط می‌خواست بازی تمام شود. قلعه‌نویی و تیمش با این برد شیرین نشان دادند زیر فشار، بهتر کار می‌کنند. بعد از برد مقابل اردن انتقاداتی از سبک بازی ایران و وضعیت دفاعی تیم‌ملی صورت گرفت. به همین دلیل قلعه‌نویی ترجیح داد تا مرتضی پورعلی گنجی را به خط دفاع اضافه کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها