آخرین بار چه زمانی وسایل گرمایشی و سرمایشی خود را سرویس کرده اید؟ شش ماه پیش، یکسال پیش... یا اینکه به طور کلی از یادتان رفته است؟! البته بستگی دارد به این موضوع از چه زاویه ای نگاه کنید. اغلب مردم ترجیح می دهند خودشان سرویسکار تاسیساتی باشند ولی در موارد فنی تر اغلب اوقات تماس با نمایندگی های مجاز و استفاده از سرویسکاران متخصص فراموش می شود، غافل از اینکه ممکن است عواقب ناگواری داشته باشد.
نمونه این معضلات که بیشتر در شهرهای بزرگ مشاهده می شود اغلب در سه بخش خدمات، تعهد و اعتماد قابل بررسی است. به طور طبیعی وقتی کالایی تولید می شود باید خدمات پس از فروش داشته باشد ولی چگونگی استفاده از آن در مکان ها و شرکت های مختلف متفاوت است. ضمن این که تعدد مصرف کنندگان لوازم تاسیساتی در کنار کمبود شرکت های خدماتی همیشه وجود دارد. در این بین عده ای از افراد غیر متخصص از فرصت پیش آمده سوء استفاده می کنند و نشریات و سایت های تبلیغاتی هم برای امرار معاش آگهی تعمیرکارانی را چاپ می کنند که از اعتبار آنها اطلاعی ندارند در حالی که مردم به آنها اعتماد دارند.
بنابراین در آسانترین شیوه و با کمترین هزینه، تخصصی ترین کارهای تاسیساتی به کسانی واگذار می شود که شاید در کار خود تجربه کافی نداشته باشند. در چنین مواقعی توصیه می شود مصرف کنندگان لوازم تاسیساتی ضمن توجه به هشدارهای ایمنی و حفاظتی از سرویسکارانی استفاده کنند که دارای پروانه کسب و گواهی از نمایندگی های معتبر لوازم خانگی باشند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد