دستور استاندار برای رفع مشکل تامین آب شهر بجنورد از سد شیرین دره:

فیلتراسیون اولیه در خروجی سد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ به دنبال ورود سیلاب و گل و لای به سد شیرین دره و کاهش کیفیت و فشار آب بجنورد، استاندار خراسان‌شمالی صبح امروز از تصفیه خانه آب شرب شهید سلیمانی واقع در امین الله بجنورد بازدید کرد و دستور فیلتراسیون اولیه ی آب در خروجی سد پس از انجام کارشناسی را صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۷۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

فیلتراسیون اولیه در خروجی سداستاندار در این بازدید، از نزدیک در جریان روند تصفیه آب بجنورد از سد شیرین دره قرار گرفت و تامین حدود نیمی از آب شرب شهر بجنورد از سد شیرین دره را مورد توجه قرار داد و افزود: کاهش سطح آب مخزن سد و ورود آب گل آلود و سیلاب های اخیر به سد موجبات اخلال در تامین آب شرب بجنورد است که برای رفع آن علاوه بر حل مشکل برداشت آب از سد شیرین دره، برای تامین پایدار آب شرب بجنورد و استان، در آینده، دو طرح بزرگ در حال اجراست.
دکتر محمدرضا حسین‌نژاد گفت: از مهمترین برنامه های تامین آب بجنورد در آینده اتمام پروژه های در حال اجرای انتقال آب با کیفیت سفره های کارستی پلنگ دره و کلاته نقی به بجنورد است که می تواند تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب بجنورد را تامین نماید.
استاندار افزود: اصرار ما برای اجرای سریعتر انتقال آب سرانی به داخل استان و از جمله تامین آب شرب بجنورد نیز برای رفع اساسی چنین مشکلاتی است.
لازم به یادآوری است انتقال آب سرانی به ۴ شهرستان استان از مهمترین پروژه های آبی استان است که در سفر سال گذشته رئیس جمهوری مصوب شد و با پیگیری‌های استاندار، مجوز ماده ۲۳ برنامه و بودجه را نیز اخذ کرد و آماده اجرا است.
دکتر محمدرضا حسین نژاد تاکید کرد: شهر بجنورد در هر ثانیه ۹۵۰ لیتر آب مصرف می کند که حدود نیمی از آن از سد شیرین دره و پس از پمپاژ به ارتفاع ۷۵۰ متری و تصفیه در تصفیه خانه امین الله تامین می شود و لازم است قبل از پمپاژ، تصفیه اولیه صورت گیرد و مشکل فعلی آب تا راه اندازی پروژه های یاد شده حل شود.
در این بازدید،  مدیر عامل آب و فاضلاب  استان، و جمع دیگری از مسئولین ستادی استانداری و آبفا نیز حضور داشتند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها