انفجار گاز باعث مرگ ۹ عضو یک خانواده‌ شد

تراژدی صبحگاهی گلبهار

صبح چهارشنبه اهالی روستای گلبهار سوسنگرد با یک تراژدی هولناک روبه‌رو شدند. نشت گاز و انفجار آن، خانه خانواده خسرجی را ویران کرد و از ۱۲عضو این خانواده فقط سه نفر زنده ماندند که در بیمارستان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۹۶
نویسنده مجید غمخوار - گروه حوادث

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح‌دیروز اهالی روستای گلبهار در سوسنگرد با شنیدن صدای انفجاری هولناک سراسیمه به خیابان آمده و متوجه شدند خانه ویلایی که در انتهای روستا قرار دارد به‌کلی تخریب شده و گردوخاک تمام فضای روستا را گرفته است. اهالی که می‌دانستند اعضای یک خانواده پرجمعیت در آن خانه ویلایی زندگی می‌کنند و زیر آوار گرفتار شده‌اند، سریع به اورژانس و هلال‌احمر خبر دادند و خودشان برای نجات آنها سراسیمه به سمت آن خانه که در بخش انتهایی روستا بود دویدند. وقتی به آنجا رسیدند، با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. از آن خانه ویلایی بزرگ فقط دو دیوار و یک چارچوب در باقی مانده و تمام آن به تلی از خاک تبدیل شده بود. ساکنان خانه نیز زیر آوار بودند و گاهی صدای ناله آنها که درخواست کمک داشتند به گوش می‌رسید.  چند نفر از مردان روستا با دست شروع به آواربرداری کردند تا هم‌روستایی‌های خود را نجات دهند. دقایقی بعد هم اولین تیم اورژانس به محل حادثه رسید و کم‌کم تیم‌های هلال‌احمر از پایگاه‌های مختلف خود را به محل انفجار رساندند. اهالی روستا به تیم‌های امدادی اعلام کردند که اعضای یک خانواده پرجمعیت در این خانه زندگی می‌کردند و مشخص نیست چند نفر زیر آوار مانده‌اند. با توجه به ساعت حادثه، امدادگران احتمال دادند تمامی اعضای این خانواده در خانه حضور داشته و بیش از ۱۰نفر زیر آوار هستند.
   
روایت یک امدادگر
یکی از امدادگران حاضر در صحنه به جام‌جم گفت: خانه ویلایی چندمتری با آخرین خانه روستا فاصله داشت اما اهالی خانه اهل همان روستا بودند. وقتی از سوسنگرد به سمت محل حادثه آمدیم تمام خانه با خاک یکسان شده بود. آوار نسبتا سبک بود ولی درخواست تیم سگ‌های زنده‌یاب کردیم تا بتوانیم جست‌وجو برای پیداکردن افرادی که در زیر آوار هستند را ادامه دهیم. با حضور تیم آنست حدود ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه به‌صورت معجزه‌آسا متوجه شدیم که تعدادی از اهالی خانه زنده زیر آوار هستند. پنج از آنها را که سه بچه و دو زن بودند را خارج کردیم که به‌خاطر آسیب‌ها تحویل امدادگران اورژانس دادیم و به بیمارستان منتقل شدند. این امدادگر درباره این‌که چرا تعداد حادثه‌دیدگان زیاد است، گفت: در این مناطق معمولا به رسم قدیم چند خانواده با هم در یک خانه زندگی می‌کنند. آن‌طور که اهالی روستا می‌گفتند اعضای دو خانواده به همراه عروس و دامادهای‌شان در این خانه ویلایی زندگی می‌کردند.به‌همین‌خاطر تعدادشان زیاد بود. در ادامه، جسد یک کودک دوماهه را از زیر آوار خارج کردیم که بسیار ناراحت‌کننده بود. سپس اجساد پنج زن حدود ۳۰ تا ۴۵ساله و دو مرد ۴۰ساله را از زیر آوار خارج کردیم و تحویل عوامل انتظامی دادیم. حدود ساعت۹و۳۰ دقیقه با خارج‌کردن تمام افراد گرفتار در زیر آوار، عملیات جست‌وجو به پایان رسید.

اعزام تیم‌های امدادی ۳ شهر

نجفی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر خوزستان هم در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: بلافاصله بعد از اعلام انفجار گاز در خانه روستایی عوامل امدادی از سوسنگرد و هویزه به محل حادثه اعزام شدند. همچنین تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) و واکنش‌سریع به‌عنوان پشتیبان از اهواز به محل حادثه رفتند. آوار ساختمان سبک بود و تیم‌های امدادی همزمان کار آواربرداری و جست‌وجو را انجام دادند.

افزایش قربانیان

ساعدی، رئیس هلال‌احمر دشت‌آزادگان هم با اشاره به جزئیات این حادثه به جام‌جم گفت: ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح چهارشنبه انفجار گاز در روستای گلبهار به ما اعلام شد. بلافاصله همراه تیم‌های امدادی در محل حاضر شدیم و اقدامات اولیه را انجام داده و تیم‌های کمکی و پشتیبان هم به یاری ما آمدند.وی با اشاره به این‌که کشته‌شدگان همه اعضای یک خانواده بودند، گفت: پدر و مادر خانواده همراه فرزندان، عروس و داماد و نوه‌ها در این خانه زندگی می‌کردند. در ابتدا هفت جسد از زیر آوار خارج کردیم. پدر و مادر خانواده به همراه پنج نفر دیگر در زیر آوار جان‌باختند و ما پنج نفر دیگر را با حال وخیم از زیر آوار بیرون کشیدیم. از میان مجروحان دو نفر دیگر ساعتی بعد جان خود را از دست داده و فقط سه نفر زنده ماندند که تحت درمان قرار دارند. با مرگ این دو نفر تعداد قربانیان به ۹ نفر افزایش یافت.
وی با بیان این‌که شدت حادثه به‌قدری بود که اعضای بدن برخی کشته‌شدگان قطع شده بود، تاکید کرد: خانه‌ای که در آن انفجار رخ‌داد یک خانه ویلایی بود که در کنار آن ساخت‌وساز انجام نشده بود و به‌نوعی آخرین خانه روستا بود، اگر خانه‌ای در کنار آن قرار داشت با تلفات بیشتر و فاجعه‌ای بزرگ‌تر روبه‌رو بودیم‌. درحال‌حاضر از این خانواده ۱۲نفره فقط سه نفر زنده هستند که در بیمارستان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند. 

تشکیل پرونده قضایی

دادستان عمومی و انقلاب دشت آزادگان هم دیروز گفت: برای علت یابی حادثه انفجار گاز یک منزل مسکونی در روستای گلبهار شهر سوسنگرد، پرونده قضایی در دادگستری این شهرستان تشکیل شده است.

newsQrCode
برچسب ها: انفجار گاز مرگ
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها