مدیرعامل سازمان فروش اموال تملیکی خبر داد:

رشد ۲۳۸ درصدی توسعه انبارهای تملیکی در دولت سیزدهم

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به وضعیت ۳۵۶ خودرو در انبارهای اموال تملیکی استان تهران، گفت: این خودروها با تاییدیه سازمان استاندارد و محیط زیست در با روش مزایده زیر نظر ستاد الکترونیک دولت عرضه می‌شود.
مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به وضعیت ۳۵۶ خودرو در انبارهای اموال تملیکی استان تهران، گفت: این خودروها با تاییدیه سازمان استاندارد و محیط زیست در با روش مزایده زیر نظر ستاد الکترونیک دولت عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۳۱۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ایزدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد در حوزه قاچاق ۸۵ خودروی سبک و سنگین و در حوزه ضبط و قضایی ۱۰۵ خودرو و تعداد خودروهای متروکه ۱۶۶ مورد است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران افزود: جلسه‌ای با حضور دادستان استان تهران خواهیم داشت که با تاییدیه استاندارد و محیط زیست می‌توانیم با روش مزایده عرضه کنیم.

وی با اشاره به هزار و ۴۰۰ خودرو کشنده در گمرک و انبارهای استان تهران است، گفت: این خودروها طبق ماده ۳۰ احکام دایمی کشور وارد کشور شده و ۲ سال است در انبارهای استان مانده است باید این خودروها متروکه اعلام می‌شد.

ایزدی بیان داشت: این خودروها باید تا ۱۵ شهریور از لحاظ استاندارد بررسی و در مرحله بعد ترخیص شود که این اقدام صورت نگرفته است. مالکین این کالاها مردم هستند درصدد هستیم از طریق مزایده به خود مالکان اقدام کنیم.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران از تعیین تکلیف ۲هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان کالا در ۶ ماه امسال خبر داد و گفت: این موضوع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱۶ درصد رشد داشته است؛ ۷۰۵ میلیارد تومان ارزش تعیین تکلیف کالاها در ۶ ماه اول سال گذشته بود.

وی بیان داشت: امسال ۷۶۶ ردیف کالایی به ارزش ۴۱۹ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان به فروش رفت که در مدت مشابه سال گذشته ۵۵۱ ردیف کالایی به ارزش ۵۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان بود که از لحاظ تعداد کالا ۳۹ درصد و ارزش ریالی ۷۲۷ درصد رشد داشته ایم.

ایزدی با بیان اینکه در بخش فروش غیرمنقول امسال ۳۳ میلیارد تومان به ثبت رسید، گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران ادامه داد: فروش غیرمنقول اختصاص به یک‌سری از املاک دارد که به خاطر پول‌شویی، جرم و سایر موارد بر اساس قانون مصادره و ضبط می‌شود و این املاک در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد؛ عده‌ای شبهه وارد می‌کنند که این املاک مال مردم است، اما طبق قانون رای صادر شده و در همه جای دنیا صورت می‌گیرد.

ایزدی بیان داشت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ملک عرضه شد که تنها ۱۰ میلیارد تومان آن به فروش نرفت.

وی با اشاره به بخش اعاده و استرداد کالا گفت: امسال به ارزش ۲ هزار و ۱۹ میلیارد تومان اعاده کالا صورت گرفت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۳۳۹ میلیارد تومان بود که ۴۹۴ درصد رشد یافته است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران بیان کرد: امسال ۴۰۵ میلیارد تومان استرداد کالا داشتیم که ۵۸ درصد رشد داشته است. همچنین ۵۶ میلیارد تومان انهدام صورت گرفته است.

ایزدی با اشاره واگذاری کالاهای مجهول‌المالک و بلاصاحب به ستاد اجرایی امام، اظهار داشت: امسال ۱۵ میلیارد تومان سهم کالاها بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بوده است ۲۵ درصد رشد داشتیم که خودرو، لوازم‌خانگی و سریع الفساد از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی سازمان اموال تملیکی کاهش رسوب کالا در گمرکات و انبارهاست، گفت: سه گمرک در استان تهران داریم، درصدد تسریع در تعیین تکلیف کالاها هستیم.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران عنوان کرد: بحث تعیین تکلیف کالا به میزان ۶ هزار میلیارد تومان به صورت سالانه است.

ایزدی با اشاره به اینکه مقصد همه کالاهای قاچاق به انبارهای استان تهران ختم می‌شود، تاکید کرد: با این حجم گسترده فعالیت ما مشکل کمبود انبار داریم.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار متر انبار داریم که هیچ‌کدام ملکی این اداره کل نیست، همچنین ۲۰ انبار استیجاری برون‌سپاری شده است ما نیازمند ۱۰ هزار متر انبار مسقف هستیم.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران از برگزاری ۱۳ دوره حراج خرده‌فروشی برخط خبر داد و گفت: کارمندان دولت منعی برای شرکت در خرده‌فروشی ندارند. ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها