نشست ۳+۳ در تهران چه پیامی دارد؟

قدرت‌نمایی دیپلماتیک ایران

در گفتگو با یک صاحبنظر مسائل منطقه مطرح شد

مقاومت و تعامل جهانی با کشور، از عناصر موفقیت دیپلماسی ایران است

یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل به بررسی عناصر تقویت قدرت دیپلماتیک ایران پرداخت.
یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل به بررسی عناصر تقویت قدرت دیپلماتیک ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۴۲۲۱۵۴

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص مولفه‌های موفقیت در دیپلماسی گفت: یکی از مولفه‌های قدرت در حوزه روابط بین الملل افزایش ارتباطات سیاسی و همچنین در حوزه‌های اقتصادی است. این حوزه موجب ایجاد توانمندی لازم برای ایجاد روابط صلح آمیز همرااه با منافع متقابل با دیگر کشورها است.

وی با بیان اینکه  یکی از موضوعات اساسی که در روابط خارجی در ایران اهمیت دارد،  اسناد بالادستی است که در ایران به نام قانون و راهکارهای امامین انقلاب است، یادآور شد: در واقع سیاست اجرایی دستگاه دیپلماسی توسط این اسناد بالادستی تعیین می‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در حوزه موفقیت دیپلماسی؛ داشتن کادر و تیرثی انسانی توانمند در این حوزه اسن، دستگاه سیاسی و اتاق فکر آنها و عوامل اجرایی در سفارتخانه‌ها که پس از تبیین دقیق اسناد بالادستی در ستاد دستگاه سیاست خارجی سیاست ابلاغی را به نحو احسن اجرا کنند.

صدرالحسینی اظهار کرد: در دولت سیزدهم با توجه به بازگشت نقشه راه به اصول و ارزش‌ها و مواد مصرح در قانونی و توجه ویژه برای امامین انقلاب بوده و به این ترتیب امروزه موفقیا قابل توجه در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی را میتوان مشاهده کرد.

وی افزود: در این زمینه می‌توان به حل چالش‌ها با همسایگان و افزایش ارتباط با کشورهای مختلف و سعی و تلاش برای ایجاد توازن سیاسی اشاره کرد، ارتباطات افزایش یافته و این افزایش ارتباطات و تبدیل آن به ارتباطات اقتصادی ورود به دو مجموعه مهم شانگهای و بریکس قطعاً موضوعات مهمی هستند.

صدرالحسینی همچنین جنبه دیگر‌ موفقیت دیپلماسی را پیروزی های میدانی در جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: جبهه مقاومت و تئوری مقاومت پیشرو در شرایط کنونی به عنوان یکی از مولفه های مهم در روابط بین‌الملل مطرح است. 

وی افزود: در طول چند دهه گذشته جبهه مقاومت و تئوری مقاومت یکی از مولفه‌های اصلی سیاست خارجی ایران مطرح بوده و اجرایی شد و می‌تواند به عنوان یکی از موضوعات اساسی در ارتقای جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی مطرح شود، بنابراین در این حوزه حضور جبهه مقاومت در جهت جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه و تسلط آمریکا در منطقه است که در واقع نمود این مقاومت در طول یک دهه گذشته مقابله با پدیده داعش است که پس از سرنگونی داعش مقاومت به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در سیاست خارجی ایران مطرح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها