وقتی که آمارها از کاهش ازدواج حکایت دارند، یک تفسیرش این است که تعداد قابل‌توجهی از دختران و پسران بی آن‌که ازدواج کنند از سن مناسب ازدواج عبور می‌کنند و گزینه‌های ازدواج آنها محدود و محدودتر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۱۷۳۲
نویسنده مهدی نیک‌ ضمیر -  گروه جامعه

حالا دو حالت وجود دارد؛ یا این افراد به لحاظ مالی تامین هستند و برای تامین مخارج زندگی با مشکلی مواجه نیستند یا از نظر مالی هم مشکل دارند‌. این مسأله به‌خصوص برای دختران مطرح است؛ چرا که یک زن نمی‌تواند در هر محیطی حاضر شده و زیر بار انجام هر کاری برود. این مسأله انتخاب دختران را برای انتخاب شغل محدود‌تر می‌کند و موجب می‌شود تا آنها برای تامین مخارج زندگی دچار چالش‌هایی شوند، به‌خصوص اگر مهارت مناسبی نداشته باشند‌. 

در کنار دختران مجرد، با عنایت به رشد روز‌افزون آمار طلاق و جدایی و همچنین کاهش دوام زندگی‌های مشترک و رخ دادن بیش از نیمی از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی، ما با خیل عظیمی از زنان جوان مطلقه هم روبه‌رو هستیم که در حالت عادی ترجیح می‌دهند دوباره به خانواده باز‌نگردند به همین علت است که خیلی وقت‌ها این دختران یا زنان جوان مطلقه ناگزیر می‌شوند به ازدواج‌های ناخواسته و ناهنجار تن دهند؛ چرا که نظام تامین اجتماعی و حمایتی کشورمان، حمایت از این گروه آسیب‌پذیر را مورد توجه قرار نداده است.

 این در‌حالی است که زنان و دختران یکی از حساس‌ترین گروه‌های اجتماعی هستند و در عین اثرگذاری جدی و مهم‌شان در تربیت آینده‌سازان کشور، ظریف، شکننده و آسیب‌پذیرند و دولت‌ها باید اهتمام بیشتری به حمایت از این گروه داشته باشند؛ به‌خصوص دختران مجرد یا زنان جوان مطلقه بیشتر از سایر زنان و دختران جامعه نیازمند حمایت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها