وحدت؛ پیش نیاز خیزش تمدن ایرانی اسلامی
در نشست جریان شناسی ریشه‌های تفرقه افکن میان مذاهب اسلامی عنوان شد 

وحدت؛ پیش نیاز خیزش تمدن ایرانی اسلامی

عضو جامعه روحانیت مبارز:

راهپیمایی اربعین، قدرت نرم شیعه است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: پیاده‌روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده‌است. چرا که در گردهمایی اربعین غیر از مسلمان شیعه، مسلمانان سنی و پیروان دیگر آیین‌ها نیز حضور دارند.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۰۵

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص اهمیت پیاده‌ روی اربعین گفت: پیاده‌ روی اربعین تاثیرات مهمی از جمله در زمینه وحدت بین مسلمانان دارد.

وی تصریح کرد: در این پیاده روی محبت میان شیعه و سنی افزایش می یابد و همین موضوع محور وحدت می‌ شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز،  راهپیمایی اربعین را موجب افزایش قدرت نرم جهان تشیع عنوان کرد و افزود: این حرکت خود جوش مردمی به یک پدیده انسانی در گستره تاریخ معاصر تبدیل شده.که شورانسانی، ملیت، رنگ پوست، زبان وائین جائی ندارد و این بزرگترین ویژگی مراسم اربعین حسینی است که تنها یک کلید واژه دارد و آن «لبیک یا حسین» است.

ابراهیمی گفت: پیاده‌ روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده‌است. چرا که در گردهمایی اربعین غیر از مسلمان شیعه، مسلمانان سنی و پیروان دیگر آیین‌ها نیز حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: اربعین در واقع قدرت نرم تشیع محسوب می‌شود و با توجه به اینکه طولانی‌ترین و عظیم‌ترین پیاده‌روی، مراسم و اجتماع جهان در این ایام رخ می‌دهد، تمام جهان چشم به آن دوخته‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی‌های اربعین، حضور افراد از کشورهای مختلف و قاره‌های پنج‌گانه جهان در این مراسم است که همین موضوع بر اهمیت آن افزوده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز پیاده‌ روی اربعین را یک مسیر بسیار مهمی برای تربیت، سازندگی جوانان و پالایش و آرایش روح آن‌ها به زیبایی‌های اخلاقی دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین بسیار فضای پر سخاوت و تعاونی است که بین شیعه اتفاق افتاده است و سبب اتحاد در جهان اسلامی شده است.

وی‌ گفت: امروزه توجه به عرصه و میدان انقلاب اسلامی و حرکت‌های تمدنی و جهادی که در جهان اسلام شکل گرفته و جهان اسلام به یک نبوغی برای شناخت سرمایه‌های خودش برای مقاومت و ظهور بیشتر پیدا کرده، پیاده روی اربعین یک رشد جهشی پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها