مشاور فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حماسه اربعین نشانه‌ای است از این که در دنیا اتفاقاتی در حال وقوع است، گفت: امروز دانشجویان جهان اسلام رسالت‌شان این است که اربعین را از سانسور و بایکوت خبری خارج کنند.
مشاور فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حماسه اربعین نشانه‌ای است از این که در دنیا اتفاقاتی در حال وقوع است، گفت: امروز دانشجویان جهان اسلام رسالت‌شان این است که اربعین را از سانسور و بایکوت خبری خارج کنند.
کد خبر: ۱۴۲۲۱۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، دهمین همایش دانشجویان مسلمان جهان روز پنجشنبه 16 شهریور با حضور اساتید و دانشجویان از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی، ایران، پاکستان، آمریکا، فیلیپین، هندوستان در سالن خاتم الانبیاء حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا مقدم‌ فر، مشاور فرمانده کل سپاه طی سخنانی با اشاره به دلایل سانسور رسانه‌ای راهپیمایی اربعین توسط رسانه‌ های غربی اظهار داشت:  یکی از سوالاتی که امروز در ارتباط با حماسه اربعین حسینی مطرح می شود این است که چرا تمامی رسانه‌های غربی در یک اقدام هماهنگ این مراسم با شکوه را سانسور می‌کنند؟ البته همه ما اصل ماجرا را می‌دانیم ولی بهتر است بار دیگر دلایل وحشت غربی‌ها از انتشار این حماسه میلیونی را مرور کنیم.

وی افزود: حدود 10 سال است که میزان زائران راهپیمایی اربعین به شکل  فزاینده‌ای در حال افزایش است و رسانه‌های غربی نیز به همان نسبت اخبار این رویداد را سانسور می‌کنند اما امسال اوج این عملیات سانسور را شاهد بودیم که نشان‌دهنده ترس و وحشت غربی هاست. 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: غربی ها سالها قبل در قالب مکتب لیبرالیسم تلاش کردند تا انسان را جای خدا قرار دهند و نعوذ بالله گفتند که خدا مُرد و  اراده و خواست انسان باید به جای خدا قرار گیرد. وقتی صحبت از معاد می‌شد می‌گفتند اینها افسانه است و وقتی صحبت از مسائل ماوراءالطبیعه می‌شد می‌گفتند که اینها خیالات است و آنچه که برای بشر است، لذت‌جویی انسانی است. 

مقدم‌فر ادامه داد: کم کم مکتبی به نام لیبرالیسم شکل گرفت و بر همین اساس تصریح شد که بد و خوب همان است که انسان بخواهد. اگر تمامی مکاتب الهی هم هم‌جنس‌گرایی را بد بدانند اما انسان امروز آن را بخواهد، پس هم‌جنس‌گرایی خوب است. امروز در برخی از ایالت‌های آمریکا مسئله هم‌جنس‌گرایی تبدیل به قانون شده و در حال فراگیر شدن است. علت اصلی هم این بود که تلاش شد تا خواست انسان بر خواست و اراده الهی غلبه داشته باشد.

شکست حصر رسانه‌ای اربعین یک اولویت است

وی با تاکید بر اینکه امروز دنیای غرب به یک بحران اخلاقی و معنوی برخورده است،  یادآور شد: مقام معظم رهبری 10 سال قبل نامه‌ای برای جوانان اروپا نوشتند و به این جوامع تاکید کردند که امروز  غرب دچار بحران است و نباید به شرمندگی تاریخی خود دامن بزند. ایشان خطاب به جوامع غربی گفتند که یک زمانی سیاه‌پوستان و رنگین پوستان را در غرب منکوب کردید و امروز از این رفتارها شرم تاریخی دارید. بنابراین امروز که لیبرال دموکراسی و خدامردگی و لذت‌جویی به بن‌بست خورده است، دوباره شرمنده نشوید. 

مشاور فرمانده سپاه تاکید کرد:‌ اندیشمندان غربی امروز به بن‌بست خورده‌اند و در نقطه مقابل، داستان زیست اربعینی است که برای جوامع غربی افسانه است.

مقدم‌فر خطاب به مهمانان همایش که از کشورهای مختلف خارجی خود را به راهپیمایی اربعین حسینی رسانده بودند، خاطرنشان کرد: آنچه که شماها در مشایه دیدید و تعریف کردند   روایت آن در رسانه‌های غربی افسانه است. مگر می‌شود کسی به زور کفش شما را واکس بزند یا از تمام دارایی جانی و مالی خود در راه  امام حسین(ع) ایثار کند. این مفاهیم اساساً معنایی در غرب ندارد. به همین دلیل است که غربی‌ها به هیچ وجه دوست ندارند که این مسائل رسانه‌ای شود.

وی تاکید کرد: اربعین نشانه‌ای است از اینکه در دنیا اتفاقاتی در حال وقوع است کمااینکه امروز اربعین مدیون انقلاب اسلامی است و امروز پرچم‌دار انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری است و 30 و چند سال است که ایشان این پرچم را بلند کردند. دو نشانه از اینکه ما به قله نزدیک شدیم، وجود دارد،  اول بروز و ظهور انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) که 44سال از آن واقعه می‌گذرد و نشانه دوم همین حماسه اربعین حسینی است. 

مقدم‌فر با طرح این سوال که چرا صهیونیست‌ها تا این حد از انقلاب اسلامی هراس دارند؟ خاطرنشان کرد: آنها در ابتدای  عمر انقلاب اسلامی،‌ 6 ماه به 6 ماه منتظر پایان انقلاب اسلامی بودند  و اخیراً هم که با حوادث سال گذشته اعلام کردند که کار انقلاب اسلامی تمام است، در حالی که این انقلاب ریشه گرفته است. دومین حقیقتی که صهیونیست‌ ها را به وحشت انداخته همین حماسه اربعین حسینی است. 20 میلیون جمعیت با زیست فداکارانه و ولایتمدارانه به سمت حضرت اباعبداالله حرکت می‌کنند. ای کاش رسانه‌ های غربی اجازه می‌دادند که پیام اربعین به دنیا برسد تا مردم دنیا بفهمند که حسین (ع) کیست و زندگی اربعین به چه معناست.

شکست حصر رسانه‌ای اربعین یک اولویت است

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند که ما در حال نزدیک شدن به قله هستیم. این قله کجاست؟ قله یعنی همین زیست حسینی و معنویت و کمال و الا مابقی زندگی انسانی که با زندگی حیوانی تفاوتی ندارد. زیست حسینی یعنی همین چند روزی که شما تجربه کردید.  هدف خلقت ما یعنی همین زندگی و فداکاری برای یکدیگر.  غربی‌ها می‌گویند خدا کنار برود و انسان محور باشد برای زندگی شاد، در حالی که در اربعین و در اوج سختی‌ها و رنج‌ها و تاول زدن پاها ما شادترین لحظات زندگی را سپری کردیم. 

وی در پایان تاکید کرد: امروز دانشجویان جهان اسلام و رسانه‌هایی مثل رسانه آقای سیدظهیر در آمریکا رسالت‌شان این است که اربعین را از سانسور و بایکوت خبری در بیاورند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها