کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی خزر خبر داد و گفت: روز شنبه نیز روند کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۰۴۳۲

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی درباره وضعیت جوی و آب‌ و هوای کشور گفت: طی دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس و بخش‌هایی از استان اردبیل رگبار باران‌ و گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: روز جمعه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی در ارتفاعات شمال غرب کشور، در بخش‌هایی از خراسان شمالی و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهیم داشت.

رفیعی افزود: روز شنبه استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سواحل دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و استان سمنان بارش دارند و روز یکشنبه هم بارش‌ها در سواحل و شمال شرق ادامه می‌یابد که این شرایط سبب کاهش نسبی دما خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی، روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور هموطنان کاهش نسبی دما را تجریه خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: پدیده دیگر وزش باد شدید است که طی پنج روز آینده برای شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، به ویژه در منطقه زابل این وزش باد شدید همراه با گردوخاک خواهد شد.

رفیعی آسمان تهران را برای امروز صاف و گاهی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: در ساعات بعد از ظهر وزش باد افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها