مردی که نقشه سرقت چهار کیلو طلا از فامیل دور خود را طراحی و با اجیر کردن دو مرد خلافکار آن را اجرا کرده بود با همدستانش بازداشت شد.
کد خبر: ۱۴۲۰۳۰۴
سرقت ۴کیلو طلا از فامیل دور
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل تیر امسال مردی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از دو مرد به اتهام زخمی‌کردنش و سرقت چهار کیلو طلاهایش شکایت کرد و گفت: طلافروش کیفی‌ هستم و با طلافروشان و صاحبان کارگاه‌های زیادی کار می‌کنم. گاهی بعد از خرید طلا از کارگاه، طلاها را به خانه می‌برم. چند شب قبل از کارگاهی چهار کیلو طلا خریدم، در کیفم گذاشته و آن را به خانه بردم. روز بعد کیف پر از طلا را برداشته و از خانه بیرون رفتم تا راهی طلافروشی شوم. دو نفر که ترک موتورسیکلت بودند راهم را سد کردند. پیاده شدند و درحالی‌که ماسک داشتند، با چاقو و چوب به من حمل کردند. زخمی شدم و کیف پر از طلا را بردند. رهگذران مرا یافتند و به بیمارستان رساندند که یک هفته بستری بودم. 
در ادامه با دستور قضایی ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران به تحقیقات ادامه دادند. آنها ابتدا به محل سرقت رفتند و در بازبینی فیلم برخی از مغازه‌ها، تصاویری از دو سارق یافتند و به دنبال‌شان بودند تا این‌که متوجه شدند برخی طلاها در بازار فروخته شده است. چند روز پیش طلافروشی به پلیس خبر داد مردی بخشی از همان طلاهای سرقتی را برای فروش به مغازه‌اش آورده است. ماموران برای دستگیری او رفتند که سارق به ماجرا مشکوک شد و فرار کرد. ماموران در بازبینی فیلم دوربین طلافروشی متوجه شدند او یکی از دو متهم فراری است و با اجرای طرح مهار در منطقه دستگیر شد. متهم به‌نام شاهین در اظهاراتش گفت: من و همدست فراری‌ام اجیرشده مردی هستیم که شاکی را می‌شناخت و او دستور این سرقت خشن را داد. بعد هم به هرکدام از ما یک کیلو طلا داد. با اعتراف این متهم همدستش نیز بازداشت شد و به این سرقت اعتراف کرد.
بعد از آن بود که اجیرکننده سارقان نیز در شهر پرند بازداشت شد. در بازرسی از خانه‌اش مقداری از طلاهای سرقتی و بلیت هواپیمایی که خریده بود تا راهی ترکیه شود کشف شد. شهروز در جریان تحقیقات گفت: از اقوام دور شاکی هستم. می‌دانستم او وضع مالی خوبی دارد و گاهی طلاها را با کیف به خانه می‌برد. چند ماه بود وسوسه سرقت به جانم افتاده بود. خواستم تنهایی از او سرقت کنم که ترسیدم لو بروم و منصرف شدم. تصمیم گرفتم دو نفر را برای این کار اجیر کنم. سرانجام پیش دو بچه‌محل قدیمی‌ام رفتم که خلافکار بودند. ماجرا را گفتم که قبول کردند. عکس‌های کیف و تصاویر فامیل‌مان را برای آنها ارسال کردم. نشانی محل‌های تردد او را هم در اختیارشان قرار دادم. آنها چند مرتبه خواستند نقشه را عملی کنند که موفق نشدند. چند بار هم خواستند وارد‌خانه شوند تا طلاها را سرقت کنند که چون خانواده فامیل‌مان در خانه بودند نشد. سرانجام روز حادثه نقشه را اجرا کردند اما با زیاده‌روی، مرد طلافروش را با ضربه‌های چاقو به‌شدت زخمی کردند.  متهم ادامه داد: چهار کیلو طلا را برایم آوردند. دو کیلو را خودم برداشتم و دو کیلو را به آنها دادم. من بخشی از طلاها را فروختم و با آن خودروی پژو و دلار خریدم. بلیت هواپیما گرفتم تا ابتدا به ترکیه و بعد آلمان فرار کنم که همدستانم بازداشت شدند و با لو رفتن ماجرا من هم دستگیر شدم. 
منافی، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: برای متهمان قرار قانونی صادر شد و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 
newsQrCode

نیازمندی ها