رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران خبر داد:

حباب ۵.۵ میلیون تومانی قیمت سکه

علیرغم کاهش ٢٠ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخل تنها قیمت قطعات کوچک‌تر سکه همچون نیم و ربع سکه در مجموع هفته‌ای که گذشت، کاهشی شده و قیمت سکه‌های یک گرمی تغییر چندانی نداشته است.
کد خبر: ۱۴۱۹۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، نادر بذرافشان- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در مجموع ٢٠ دلار کاهش اونس جهانی طلا را در بازارهای جهانی شاهد بودیم و در حال حاضر  ١٩٩۴ دلار را به‌عنوان آخرین نرخ اونس در بازار ثبت کرده است.

وی افزود: در بازار داخل اما نوسان نرخ ارز سبب شد، کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی بر قیمت سکه و طلا بر بازار داخل تاثیری چندانی نگذارد و روند قیمت طلا و سکه‌های تمام را نسبت به ابتدای هفته، صعودی ثبت کند؛ اما قطعات کوچکتر سکه همچون نیم سکه و ربع سکه در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته کاهشی رقم خورده‌اند.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار روز گذشته (پنجشنبه)، گفت: همانطور که اشاره شد، در بازار داخل در مجموع روند صعودی قیمت‌ها برای سکه و طلا ثبت شده است، ربع سکه و نیم سکه ارزان‌تر شده و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تغییری نکرده است. براساس آخرین معاملات روز گذشته، هر قطعه‌ سکه تمام طرح جدید با افزایش ٢٠٠ هزار تومانی به ٢٧ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسیده و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ٣٠٠ هزار تومان رشد قیمت به ٢۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسیده است.  

بذرافشان ادامه داد: اما نیم سکه و ربع سکه هریک نسبت به ابتدای هفته ١٠٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به ترتیب نیم سکه ١۴ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان و ربع سکه ٩ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان در پایان هفته، قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز اما تغییر چندانی در این هفته نداشته و در پایان هفته شش میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر هر قطعه سکه  پنج میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دارای حباب است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با علت این موضوع (کاهش قطعات کوچکتر و افزایش طلا و سکه تمام)، اظهار کرد: بازار همچنان آرام، به‌دور از التهاب  و در یک رکود خاص به‌سر می‌برد. تقاضا همچنان در بازار کاهشی است و خبری از تقاضا و رونق در بازار به‌ویژه در صنعت تولیدی دیده نمی‌شود. این هفته تقاضا برای قطعات کوچکتر کمتر نیز بود؛ فلذا تاثیر نوسان افزایشی نرخ ارز بر طلا و سکه‌های تمام تأثیر بیشتری داشت و سبب افزایش قیمت‌ها شد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها