گفت‌و‌گو با دزد حرفه‌ای که در پوشش مامور از پیرمردها سرقت می‌کرد

سرقت‌های رابین‌هودی ماموران‌قلابی

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از لباس پلیس و جعل عنوان مامور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۸۸۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ پیمان فتاحی در این‌باره گفت: به‌دنبال تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام گزارش اخاذی، مأموران پلیس به محل اعزام شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در جریان بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که فردی با لباس شخصی و سلاح کلت کمری با ارائه کارت شناسایی نظامی، شاکی را تهدید کرده و از محل متواری شده است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات ماموران و با بررسی‌های انجام شده از سوی مأموران کلانتری ۱۲ اندیشه متهم با یک دستگاه خودروی سبز رنگ در میدان سپاه شهریار شناسایی و متوقف شد. این افراد در ابتدا منکر موضوع شد اما در ادامه با انجام تحقیقات مشخص شد متهم سابقه‌دار بوده و با سوءاستفاده از لباس پلیس و جعل عنوان اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار با اشاره به بازرسی از خودروی متهم، گفت: در جریان بازرسی انجام شده یک دست لباس نظامی، یک دستگاه شوکر الکتریکی، باتوم فنری، تبر ۴۰ سانتی، چاقوی ۲۰ سانتی، یک قبضه سلاح کلت کمری، یک دستگاه بیسیم دستی و کارت شناسایی جعلی کشف و ضبط شد.

فتاحی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی، گفـت: متهم در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد. او دارای سوابق مختلف سرقت بود و در جریان بازجویی‌ها نیزبه ۱۰ فقره سرقت در پوشش مامور پلیس اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار با اشاره به این پرونده به مردم هشدار داد:‌ شهروندان در نظر داشته باشند که کلاهبرداران با جعل عناوینی که در نزد مردم دارای جایگاه است، از اعتماد مردم سوءاستفاده کرده و به مقاصد شوم خود می‌رسند لذا در صورت مواجهه با چنین افرادی از فرد مقابل درخواست کارت شناسائی معتبر کرده و در صورت مشکوک بودن، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها