معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۴۱۴۸۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور در «کاخ بغداد» دیدار و گفت وگو کرد.

باقری کنی در ابتدای دیدار سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به رئیس جمهور عراق ابلاغ کرد.

عبداللطیف رشید نیز ضمن آرزوی شکوفایی و پیشرفت برای ملت ایران از باقری کنی خواست که سلامش را به مقام معظم رهبری و سید ابراهیم رئیسی ابلاغ کند.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت روابط مستحکم میان دو کشور دوست در تمامی زمینه ها و لزوم تقویت همکاری در زمینه های انرژی و تجارت تاکید کرد.

رشید در ادامه از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق تقدیر و تشکر کرد و بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان دو کشور در مسائل مشترک تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین از ایجاد گشایش در روابط ایران با کشورهای منطقه تمجید کرد و گفت که بازگشت روابط تهران و ریاض عاملی مثبت در راستای تقویت امنیت و صلح در منطقه است.

از سوی دیگر، علی باقری بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه و افزایش همکاری ها در زمینه مختلف تاکید کرد و گفت که ایران و عراق روابط تاریخی در زمینه همکاری مشترک دارند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به امکانات گسترده ایران و عراق تاکید کرد که این دو کشور نقشی محوری در ثبات و امنیت منطقه دارند.

وی از تلاش های رئیس جمهور عراق در راستای تقویت روابط تهران و بغداد و رویکرد سازنده و راهبردی او در خصوص تحولات منطقه تمجید کرد.

علی باقری همچنین از مواضع جلال طالبانی، رئیس جمهور فقید عراق در حمایت از روابط دو کشور تمجید کرد.

در این راستا، عبداللطیف رشید گفت که مرحوم جلال طالبانی هماهنگی و همکاری با ایران را اساس ثبات و امنیت در منطقه می دانست.

به گزارش ایسنا، علی باقری بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) جهت برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور در راس یک هیات عازم بغداد شد.

این پنجمین نشست کمیته سیاسی ایران و عراق به ریاست معاونین وزیر خارجه دو کشور است.

آخرین نشست این کمیته در سال ۹۸ در تهران برگزار شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها