مدیرکل صمت هرمزگان:

اصناف محرک اقتصاد کشور هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان اینکه دخالت دولت در صدور مجوز ها موجب می‌شود کارها کمی کند پیش‌برود؛ خواستار افزایش نقش اصناف و اتحادیه‌ها در صدور مجوزها شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان اینکه دخالت دولت در صدور مجوز ها موجب می‌شود کارها کمی کند پیش‌برود؛ خواستار افزایش نقش اصناف و اتحادیه‌ها در صدور مجوزها شد.
کد خبر: ۱۴۱۴۰۱۷

هرمزگان-جام جم آنلاین-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان اینکه دخالت دولت در صدور مجوز ها موجب می‌شود کارها کمی کند پیش‌برود؛ خواستار افزایش نقش اصناف و اتحادیه‌ها در صدور مجوزها شد.

 

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در آیین تجلیل از برترین های اصناف هرمزگان اظهارداشت: فلسفه برگزاری این آیین یادکردن و تجلیل از اصناف با انصاف در استان هرمزگان است که محرک اقتصاد کشور و استان هستند و نقش بسزایی در تداوم فعالیت‌های جامعه دارند‌.

 

وی با تاکید بر لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در صدور مجوز‌ها، اتاق اصناف را تشکلی مستقل دانست و گفت: اتاق اصناف می‌تواند از طریق اتحادیه‌ها مجوز‌های لازم برای کسب و کارها را صادر کند که در این صورت فرآیندها سرعت قابل قبول‌تری را خواهد یافت.

 

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: هرمزگان دارای ۱۰ اتاق فعال در حوزه اصناف و ۱۴۳ اتحادیه صنفی است که بخش عمده آن با ۵۸ درصد مربوط به اصناف توزیعی است و ۱۳ درصد اتحادیه‌ها نیز در حوزه‌های تولیدی فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مجموع دفاتر نمایندگی در سراسر استان ۱۷ نمایندگی است، گفت: ۹۲ درصد پروانه‌های صنفی صادر شده در استان فعال هستند و از این حیث از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

 

خلیل قاسمی با اعلام این خبر که سال گذشته ۱۹ انتخابات در حوزه اتحادیه‌های صنفی استان برگزار شده است، عنوان‌کرد: اصناف سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال استان دارند چنانچه در سال گذشته، ۶ هزار و ۱۳۰ اشتغال جدید ثبت سامانه رصد اداره کل کار شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوز ها حمایت از اصناف و اشتغالزایی است بر همین مبنا در سال گذشته در حوزه صنعتی ۶۰۰ پروانه صادر شده است که هر کدام به نوبه خود اشتغال عظیمی را در استان ایجاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها