در همایش "تازه های تشخیص و درمان مالفورماسیون کیاری تیپ یک" مرکز آموزش و پژوهش فردوسی چه گذشت؟

باحضور جمعی از متخصصین جراحی مغز و اعصاب در اولین صبح تابستان همایش یکروزه تازه های تشخیص و درمان مالفورماسیون کیاری تیپ یک درسالن مرکز آموزش و پژوهش فردوسی برگزار گردید.
باحضور جمعی از متخصصین جراحی مغز و اعصاب در اولین صبح تابستان همایش یکروزه تازه های تشخیص و درمان مالفورماسیون کیاری تیپ یک درسالن مرکز آموزش و پژوهش فردوسی برگزار گردید.
کد خبر: ۱۴۱۳۶۴۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ بیمارستان دکتر علی شریعتی این همایش درآغازین پنجشنبه تابستانی به همت واحد آموزش بیمارستان و همکاری دکتر فریدمعیر- مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان- کلیدخورد.
زمانی که قسمتی از جمجمه (معمولا بخشهایی از مخچه) کوچک یا شکل آن غیرعادی و معیوب است و موجب می گردد بخشهایی از مغز تحت فشار قرار گیرد و سندروم ظاهر شود. در موارد پیشرفته تر ممکن است علائمی بروز کند که عبارتند از: سردرد و گردن درد، اختلال تعادل، بی حسی و احساس گز گز و مور مور شدن در اندام ها، سرگیجه، اختلالات بلع، گرفتگی صدا و اختلال در صحبت کردن، سکسکه، یبوست، و در موارد شدیدتر اختلال ضربان قلب، مشکلات تنفسی مانند آپنه ی هنگام خواب، اختلالات کنترل ادرار و مدفوع، ضعف و کاهش قدرت اندام ها.


دکتر حمید مقاره دهکردی، ریاست بیمارستان، ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، از زحمات مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان، انجمن جراحی مغز و اعصاب، و نیز گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان در اجرایی شدن این رویداد علمی قدردانی نمودند. در ادامه، پزشکان متخصص مطالبی را در مورد تاریخچه، علائم، و روش های تشخیص کیاری ، انحراف های ستون فقرات ناشی از آن به تبادل اطلاعات پرداختند و با تشریح روشهای درمان و چالشهای پیش رو در انتخاب روش درمان کیاری به بررسی نظریه های موجود در ماهیت تشخیص و درمان آن به بحث و گفت و گو نشستند.
گفتنی است برگزاری چنین همایش هایی می تواند به توسعه فردی و گروهی و توانمندسازی کادر درمان در جهت ارائه خدمات هدفمند و باکیفیت منجر شود که از اهداف عالیه سازمان به شمار می رود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها