تهاجم با انگیزه‌های ‌ضدقانونی
بررسی واکنش‌ها به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

تهاجم با انگیزه‌های ‌ضدقانونی

همه چیز از ۷مهر۱۴۰۰ شروع شد. زمانی که رهبر معظم انقلاب حکم به ریاست پیمان جبلی بر صداوسیمای جمهوری اسلامی دادند. از روزهای قبل گمانه‌زنی‌ها و تخریب‌ها شروع شده بود. پس از اعلام رسمی حکم جبلی با توجه به این‌که نمی‌توانستند با حکم رهبری مخالفت آشکار کنند، شروع به حمله علیه وحید جلیلی کردند که بعدا به‌عنوان قائم‌مقام رئیس رسانه‌ملی در امورسیما منصوب شد.
همه چیز از ۷مهر۱۴۰۰ شروع شد. زمانی که رهبر معظم انقلاب حکم به ریاست پیمان جبلی بر صداوسیمای جمهوری اسلامی دادند. از روزهای قبل گمانه‌زنی‌ها و تخریب‌ها شروع شده بود. پس از اعلام رسمی حکم جبلی با توجه به این‌که نمی‌توانستند با حکم رهبری مخالفت آشکار کنند، شروع به حمله علیه وحید جلیلی کردند که بعدا به‌عنوان قائم‌مقام رئیس رسانه‌ملی در امورسیما منصوب شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۳۹۳
نویسنده مهدی جاوید | کارشناس مسائل سیاسی

«هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویج سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقای سرمایه‌ انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید.»

این بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب برای رئیس سازمان صداوسیماست و تاکید جبلی بر اجرای سند تحول مبتنی بر حکم رهبری، جریان تخریب را هر روز عصبی‌تر می‌کرد تا جایی که با پول‌پاشی در رسانه‌ها و ازجمله برخی کانال‌های تلگرامی که بعدها مسئولان آن دستگیر شدند، هرچه می‌خواستند منتشر کرده و از انتشار انواع دروغ‌ها فروگذاری نکردند. با وجود این هجمه، اجرای سند تحول و حرکت به سمت هویت‌محوری و عدالت‌‌گستری و یجاد ساختارهای سبک و چابک از دستورکار رسانه‌ملی خارج نشد. در مقابل جریانی که می‌خواهد با حکم و خط هدایت رهبری مخالفت کند و نمی‌خواهد این مخالفت علنی باشد به‌صورت نیابتی به جبلی و جلیلی حمله می‌کند، اگر نه آیا این جریان به‌ظاهر خودی مخرب از پشت‌پرده‌ها آگاه نیست؟

این جریان که لباس خودی به تن دارد در ائتلافی تاکتیکی با غربگرایان داخلی و همسو با معاندین خارجی در برهه‌های گوناگون و هرگاه رخدادی مهم در رسانه‌ملی رخ می‌دهد موتور تخریب همه‌جانبه خود را روشن و با شبه‌رسانه‌هایش اعم از روزنامه‌های زرد و سایت‌ها و اکانت‌های توییتری حمله‌ای فراگیر علیه رسانه‌ملی را آغاز می‌کند.

مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که تصریح می‌کند: «وظیفه نظارت بر حوزه سکوهای صوت‌وتصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی طبق قانون‌اساسی و قوانین موضوعه، برعهده سازمان صداوسیما قرار دارد» ازجمله این گلوگاه‌هاست. ابتدا که این جریان تلاش کرد این قانون تصویب نشود ولی پس از تصویب هنوز امضای مصوبه خشک نشده، سپاه ابرهه، سربازان رسانه‌‌ای‌اش که در رسانه‌های جبهه انقلاب لانه کرده‌اند و فیل‌های خفته در نهادهای رسمی را به‌ خط کرد تا بر این جایگاه قانونی هم شبهه وارد کنند. جریان‌های مخالف‌خوان و حتی به‌ظاهر خودی‌هایی که دیروز نفع‌شان در رسانه‌ملی بود و امروز در هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی خط تخریب را پیش می‌برند، از همان ساعات اولیه بدون فوت وقت اقدام به تحریف و شبهه‌افکنی کردند. از سوی دیگر، یک سایت بدنام پروژه‌بگیر که در زمره همان شبه‌رسانه‌های نیابتی که در رسانه به کارهای دیگری غیر از امر رسانه معروف است با وصله‌پینه کردن یک متن، خط تخریب رسانه‌ملی با پول کثیف را پیش می‌برد.

باید دانست فرصت پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال در جنگ شناختی از مهم‌ترین مولفه‌های عملیات ضدفرهنگی است و جبهه مقابل حساب ویژه‌ای روی ولنگاری مفسده‌انگیز آن باز کرده است تا این فرصت را به تهدید تبدیل کند.

ازسوی دیگر، برخی پلتفرم‌های آلوده مدت‌هاست مشغول پول‌پاشی در رسانه‌ها هستند و انواع و اقسام رسانه‌ها، از انقلابی‌نما گرفته تا غربگرا و عوامل آنها در جریان‌های مختلف سیاسی را وامدار خود کرده‌اند که نتیجه آن پول‌های کثیف همین تخریب‌های پیوسته است. البته همه این اقدامات تاثیری بر تغییر مشی رسانه‌ملی در اجرای سند تحول و اجرای قانون ندارد و بیشتر عرض خود می‌برند تا زحمت رسانه‌ملی!

به‌یقین دوران بزن دررو تمام شده است و قرار نیست تنگه احد جبهه فرهنگی انقلاب از دست برود. امروز دیگر دشمن نیازی به پنهان‌کاری ندارد و خط و ربط این بازی، آشکارا روی میز است و همه ابواب‌جمعی خود را به کار گرفته. ضرورت آن است که در این نبرد سنگین شناختی باید به‌صورت جدی مقابل سپاه ابرهه جریان تخریب و تحریف ایستاد.

تعداد بازدید : 7
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها