استاندار گلستان با اشاره به پیشرو بودن استان در موضوعات مرتبط با فناوری ، گفت: بر اساس سند بخشی حوزه فناوری برنامه ریزی در راستای تحقق گلستان به عنوان سرزمین هوشمند صورت گرفته و خوشبختانه در اقدامی جهادی تمام استان به بستر فیبر نوری مجهز شده است
استاندار گلستان با اشاره به پیشرو بودن استان در موضوعات مرتبط با فناوری ، گفت: بر اساس سند بخشی حوزه فناوری برنامه ریزی در راستای تحقق گلستان به عنوان سرزمین هوشمند صورت گرفته و خوشبختانه در اقدامی جهادی تمام استان به بستر فیبر نوری مجهز شده است
کد خبر: ۱۴۱۲۹۶۴
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، دکتر علی‌محمد زنگانه در دیدار با دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اجرای فیبر نوری در استان گلستان نمونه‌ای از یک اقدام جهادی، علمی، خدمت‌رسان و مردم محور است.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه تکنولوژی در جهان و اهمیت بهره‌مندی مردم از اینترنت پرسرعت و با کیفیت، اجرای این پروژه را با اولویت در دستور کار قرار دادیم و خوشحالیم که توانستیم با کمک مجری طرح، پروژه را به سطح قابل قبولی برسانیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات را نیز با سرعت در دستور کار داریم و اعتقاد ما بر است که استان گلستان باید به سرزمین هوشمند تبدیل شود و توسعه شبکه فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات زیرساخت مهم تحقق این برنامه است.

دکتر زنگانه بیان کرد: در چشم‌انداز تعریف شده برای استان گلستان تا پایان سال 1404، تمام برنامه‌ها و مسیر تحقق این برنامه ارزشمند مشخص شده و با در استان با برنامه‌ریزی به سمت پیشرفت پیش می‌رویم.

همچنین در این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان گلستان استان نمونه و الگو در اجرای پروژه فیبر نوری در کشور است و با تکمیل پروژه این استان نخستین استان با صد در صد پوشش فیبر نوری است.

دکتر عیسی زارع‌پور اظهار کرد: اجرای شبکه فیبر نوری در استان گلستان اقدامی ارزشمند و جهادی است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: استان گلستان با اجرای فیبر نوری در استان نخستین استانی است که به صورت صد در صد به فیبر نوری مجهز خواهد شد و این خدمت بزرگی به مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد، در سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان، شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب ‌و کارها در همه شهرهای استان و ارائه سرویس در شهرستان گرگان باشیم.

وی با اشاره به تعداد ۹۳۶ روستای بالای بیست خانوار در این استان گفت: تاکنون نزدیک به ۹۶ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان گلستان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان ۴۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و حدود ۴ درصد روستاهای باقی‌مانده (۳۴ روستا) نیز تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل خواهند شد.

دکتر زارع پور ادامه داد: همچنین برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی در روستاهای استان گلستان نیز فیبر نوری روستایی در دستور کار قرار گرفته است که در فاز نخست بیش از ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده که تاکنون بیش از ۷۸ درصد آن اجرایی شده که با این اتفاق ۶ شهرستان و ۱۵۳ روستای استان تحت پوشش قرارگرفته‌اند که در ادامه این روند و در فاز دوم نیز ۲۸۲ کیلومتر در دست اقدام قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به پوشش جاده‌ای در استان گلستان گفت: طول جاده‌های اصلی و فرعی استان ۱۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۹۶.۲۸ درصد از تعهدات وزارت ارتباطات برای ایجاد پوشش ارتباطی محقق شده است.

دکتر زارع‌پور بیان کرد: اجرای این پروژه نقش قابل توجهی در بهبود و افزایش کیفیت ارائه خدمات اینترنت به کاربران و شهروندان دارد و ما از این پروژه به طور کامل حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مردم باید طعم شیرین اینترنت پرسرعت و با کیفیت را بچشند و این از تاکید‌های فراوان ریاست محترم جمهور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های اینترنت جزء پروژه‌های با اهمیت و راهبردی در کشور است و این پروژه در استان گلستان از سرعت و شرایط بسیار خوبی برخوردار است که ما از مجری طرح و استاندار گلستان و مدیران استانی که کمک کردند این طرح اجرا شود تشکر می‌کنیم.

دکتر زارع‌پور تاکید کرد: اجرای این پروژه در استان گلستان الگوی خوبی برای سایر استان‌های کشور است و پس از پایان پروژه، گلستان را به عنوان استان الگو به سایر استان‌ها معرفی خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها