رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز:

پاک کردن صورت مسئله را راحت ترین کار می بینیم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: راحت ترین کار را در این مبینیم که صورت مسئله را پاک کرده و شهردار را عوض کنیم، اما اگر نفر بعدی هم بیاید دوباره روز از نو می شود و روزی از نو.ما باید سیستم را اصلاح کنیم و وظیمه ما این است که آن را هم انجام می دهیم.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۰۵

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، محمدحسین ملایی زمانی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: شهر یک موجود زنده و فعال مایشاء است، هرچه بدن نیاز داشته باشد شهر نیز نیاز دارد؛ شهر برای توسعه و ماندگاری خود نیاز به یکسری امکانات خاص دارد.

وی افزود: اگر به شهر برسیم و از آن نگهداری کنیم باقی می ماند، اگر به آن نرسیم دچار فرسایش شده و از بین می رود خصوصا در موضوعاتی که حالت مزمن داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: بسیاری مواقع یک بیماری خفیف بوجود می آید که هیچ علامتی ندارد و همه می گویند شهر در امن و امان است اما در واقع اینطور نیست و در سیستم داخلی اتفاقاتی در حال رخ دادن است که اگر به آنها رسیدگی نکنیم این توده خوشخیم به یک توده بدخیم تبدیل می شود آنگاه حل کردن آن سخت و پرهزینه می شود.

ملایی زمانی با بیان اینکه در اصل درمان چند موضوع باید رعایت شود و اگر این اتفاق نیفتد با انجام بهترین کارها هم به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید، تصریح کرد: انگیزه، روحیه و امید به آینده، مهمترین عنصر اساسی است که باعث اثربخشی هر نوع درمان می شود و اگر این موضوع به هر علتی دچار نقصان شود درمان اثر بخشی لازم را ندارد.

وی انتخاب تیم درمانی مناسب را موثر خواند و افزود: هرچه مشکل قوی تر باشد باید دنبال درمان قوی تر باشیم لذا باید تیم قوی داشته باشیم و پای آن بایستیم نه اینکه بعد از مدتی به دلایل مختلف، عدم ثبات مدیریتی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: حمایت های اجتماعی موضوع دیگری است که در امر درمان موثر است؛ گاهی بهترین کارها و هزینه ها را انجام داده و بی نقص تحویل می دهیم اما می بینیم بعد از مدتی برمی گردد که علت آن تعلل در کار بوده و بهترین کار انجام شده را هم خراب می کند.

ملایی زمانی با بیان اینکه در هر امر درمانی، زمان موثر است تصریح کرد: باید این مسئله را بپذیریم هر مشکلی که ایجاد می شود زمان خاص خود را می خواهد بعضی زمان کمتری و برخی زمان بیشتری لازم دارند.

وی پذیرش تبعات عمل را موضوع مهم در امر درمان خواند و گفت: عنصر اساسی مهم است، اما باید هزینه درمان را بدهیم و نمی شود بگوییم هزینه ها بالا است، تبعات اجتماعی دارد و از مسئله اصلی درمان عقب بکشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: پیش از درمان این مهم است که ببینیم چه چیزی باعث شده این بیماری رخ دهد و اگر این کار را انجام ندهیم نمی توانیم درمان را کامل انجام دهیم.

ملایی زمانی بیان کرد: این مهم است که پیش از درمان بررسی کنیم چطور میشود شهری که این همه امکانات دارد از لحاظ خدمات و ۴۰ سال کار مدیریتی به اینجا برسد؟ چطور میشود در اهواز طی ۱۲ سال حدود ۱۷ شهردار و سرپرست شهرداری عوض شود؟ در حالی که در برخی شهرها بعد از ۱۲ سال یک شهردار را تغییر می دهند و همین ها شهرداری هایی هستند که مسیر را درست رفته اند و موفق شده اند.

وی افزود:چطور ما دچار این باتلاق شده ایم؟ چطور می شود شهری که هزینه های عمرانی آن ۱۵ تا ۲۵ درصد است، حرکت کند؟ هرچه سال بگذرد و بهترین شهردارها هم بیاورید ولی منابع محدود باشد، نمی توانید هیچ کاری انجام دهید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه در نگاه به درمان سه نگاه مختلف وجود دارد، گفت: افرادی که به درمان شهر ورود می کنند، برخی شهر برایشان مهم است، برخی دنبال سیاسی بازی هستند، بعضی دنبال منافع مادی خود و برخی دیگر همه را با هم دنبال می‌کنند‌.

ملایی زمانی عنوان کرد: هرشخص در هر جایگاهی که هست وقتی دچار انحراف شود از موضوع اول که اولویت شهراست فاصله می گیرد، به موضوعات مادی و سیاسی زاویه پیدا می کند و از هدفی که دارد دور می شود. اگر قرار است مثلا ظهر را طی ۴ سال به نتیجه برساند زمان ۱۰ سال و با هزینه های ده برابر می شود.

وی افزود: درمان از درون به برون است، نه از برون به درون که اگر اینطور اصلاح شود خیلی از مسائل حل می شوند؛ نمی توانیم دنبال شهر سالم باشیم اما در شهرداری رخوت و بی انگیزگی وجود داشته باشد. شاید شخصی بگوید وضعیت را تغییر می دهم اما فقط می تواند کمی آن را تکان دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: شهرداری زمانی خوب اصلاح می شود که شورای شهر همدل تر و همگن تر عمل کند، اگر شورا خودش در هم ریخته باشد، شهرداری نیز بهم ریخته خواهد شد؛ مگر شهردارهای قبلی ما بد بودند؟ خیلی از آنها قوی بودند اما متاسفانه به این نکات دقت نشده بود.

ملایی زمانی بیان کرد: مسئله درون به برون اگر اصلاح نشود و در فرآیندهای درونی خود، غیرهمگرا و سلیقه ای عمل کنیم، برخی موضوعات مختلف کم و زیاد شود، خروجی همین طور می شود که برخی جاها قوی و برخی جاها ضعیف است. 

وی به انگیزه روحی در شهرداری و شهر اشاره کرد و افزود: باید به مریض و مشکلاتش توجه کنیم و به آن امید دهیم، علیرغم مشکلاتی که دارد باید حمایتش کنیم؛ نباید در دل آن را خالی کنیم و بعد بگویم چکاری از دستمان بر می آید. 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار کرد: طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی در خصوص موضوعات شهری انجام شده است اما درست به آن نپرداخته ایم. باید کارها را به درستی برای مردم بازگو کنیم زیرا کارهایی که انجام می شود کوچک نیست و می تواند خیلی بهتر از این هم عمل کرد. 

ملایی زمانی بیان کرد: اگر دقت نداشته باشیم و فکر کنیم با تغییر مدیران و شهرداریها کار به سرانجام می رسد اشتباه کرده ایم، ما به شاخ و برگ گیر کرده ایم،در حالی که باید به موضوعات بپردازیم؛ منافع سیاسی قاطی کارهایمان شده و زمین گیر شده ایم آنوقت می گوییم شهرداری بدرد نمی خورد، شهردار باید عوض شود. 

وی ادامه داد: راحت ترین کار را در این مبینیم که صورت مسئله را پاک کرده و شهردار را عوض کنیم، اما اگر نفر بعدی هم بیاید دوباره روز از نو می شود و روزی از نو.ما باید سیستم را اصلاح کنیم و وظیمه ما این است که آن را هم انجام می دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز عنوان کرد: وظیفه تک تک پرسنل شهرداری این است که به شهرداری شخصیت دهند، شهرداری که در شخصیت خودش قرار نگیرد همینطور می ماند. ما نیز باید تا زمانی که هستیم حمایت کنیم.

ملایی زمانی گفت: اگر شورای ششم نسبت به شوراهای دیگر توفیق بیشتری داشته بخاطر همگرایی بیشتر ان بوده نه اینکه ادم های بهتری نسبت به دوره های قبل داشته است. شهرداری نیز مقدار بیشتری حرکت کرده که باید دقت کرده و آن را حمایت کنیم؛ از مشکلات نهراسیم زیرا قابل حل هستند.

وی افزود: انتظار دارم در موضوعات دقت بیشتری و همگرایی داشته باشند، اگر صادق حرکت کنیم با هیچ نداشته ای به همه چیز می رسیم اما اگر صادق نباشیم در کار بی برکتی به وجود می آید. باید به این توجه شود که اگر افراد حرف و سوال دارند تنها به دلیل دلسوزی است و دنبال راهکار بهتر و سریعتری برای حل بسیاری از موضوعات شهرداری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها