یزد- نشست هماهنگی اجرای مصوبات ابلاغی دولت در خصوص کنترل اجاره بها به ریاست استاندار یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۲۶۷۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی اجرای مصوبات ابلاغی دولت در خصوص کنترل اجاره بها اظهار داشت: پیرو مصوبات شورای عالی مسکن کشور در راستای موضوع ساماندهی اجاره بها در استان؛ جلسه‌ای با مقامات قضایی، اطلاعاتی و دستگاه های مسئول تشکیل شد و تصمیمات مهمی مبتنی بر مصوبات هیئت دولت گرفته شد.
وی ادامه داد: بر اساس دستورات رئیس جمهور، حداکثر افزایش نرخ اجاره بها در استان هایی همچون یزد ۲۰ درصد است.

فاطمی با اشاره به قانون دریافت مالیات از خانه های خالی اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار خانه خالی در شهرستان‌های استان شناسایی شده است.
وی با اشاره به ارائه هشدار دریافت مالیات از این خانه ها در تیر ماه گفت: اطلاعات ۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده استان به زودی در اختیار اداره کل امور مالیاتی استان قرار می‌گیرد و از ابتدای تیر ماه پیامکی در خصوص دریافت مالیات به مالکان ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه مجلس بوده و توسط دولت قطعا اجرایی خواهد شد، گفت: افرادی که دارای خانه خالی  هستند در صورت عدم تمایل به پرداخت مالیات مربوطه، باید اقدام به اجاره منازل خود کنند.

فاطمی در مورد ساماندهی بنگاه‌های املاک گفت: تعداد قابل توجهی از بنگاه‌های استان فاقد مجوز بوده و به منظور مقابله با فعالیت غیر قانونی بنگاه ها، گشت تعزیرات حکومتی استان با حضور دستگاه‌های مسئول، با متخلفین برخورد خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش اجاره بها در استان بیشتر بودن تقاضا به نسبت عرضه در برخی نقاط است گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، عرضه زمین برای ساخت مسکن و ارائه تسهیلات جهت مرمت و بازسازی منازل فرسوده، در نهایت افزایش تولید مسکن شده و در کاهش اجاره بها نقش خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها