استاندار یزد در حاشیه بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان ابرکوه مطرح کرد؛

افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان

یزد- مهران فاطمی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، به دهک های اول و دوم 400 میلیون تومان و به دهک های سوم و چهارم 300 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۴۱۱۳۴۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، استاندار یزد از تعدادی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ابرکوه بازدید و همچنین در جریان برخی از پروژه های حوزه شهرداری و منابع طبیعی قرار گرفت. 
دکتر فاطمی در حاشیه این بازدیدها، با اشاره به برخی مولفه های مدنظر در انتخاب سایت های نهضت ملی مسکن در شهرستان ابرکوه گفت: سعی شده مناطق انتخابی بهترین مناطق با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های موجود در شهرستان باشد.
 
وی در ادامه به ساخت 485 واحد مسکونی در سایت 44 هکتاری نهضت ملی مسکن شهرستان ابرکوه؛ به صورت نیمه اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون سیصد واحد این سایت به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی واحدها نیز به مرور تحویل داده می شود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه وام پیشین مصوب برای پروژه های مذکور، 300 میلیون تومان بوده است، اظهارداشت: با توجه به افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان در اردیبهشت ماه سالجاری، در انتظار ابلاغ ملی مربوط به این موضوع هستیم.
 
وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مذکور، 150میلیون تومان از وام 300 میلیون تومان نهضت ملی مسکن هزینه شده است، تصریح کرد: با این حساب براساس مصوبه جدید وام نهضت ملی مسکن، در مجموع 400 میلیون تومان دیگر بر اساس ضوابط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
 
فاطمی با تاکید بر اینکه بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی خواهد بود، افزود: اقساط این تسهیلات کمتر  از 45 درصد حقوق قانون کار است لذا شبهات مطرح شده مبنی بر پرداخت اقساط 8 یا 10 میلیون تومان از اساس باطل است.
 
وی همچنین به برنامه دولت برای حمایت از دهک‌های پایین متقاضی نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: علاوه بر اعطای وام 550 میلیون تومانی، به دهک های اول و دوم 400 میلیون تومان و به دهک های سوم و چهارم 300 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به سایت های 28 و 40 هکتاری نهضت ملی مسکن شهرستان ابرکوه اشاره و خاطرنشان کرد: در سایت 28 هکتاری 400 قطعه زمین و در سایت 40 هکتاری 660 قطعه زمین تفکیک و به متقاضیان فعلی ارائه می شود.
 
فاطمی در ادامه با اشاره به تعداد بالای متقاضیان مسکن در شهرستان ابرکوه، گفت: طرح های آماده سازی سایت 150 هکتاری دیگری در حال انجام بوده که بر اساس آورده و اولویت بندی به متقاضیان داده می شود.
 
وی به عزم جدی جهت آماده سازی اراضی در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره کرد و  اظهارداشت: در صورت انتخاب شیوه ساخت به صورت «گروه ساخت»، زمین به متقاضی تحویل داده می شود و فرد طبق ساختار که بانک اعلام می کند وام را تحویل گرفته و کار ساخت واحد مسکونی را شروع می کند.
 
استاندار یزد ادامه داد: با انتخاب شیوه ساخت به صورت «بنیاد ساخت»، مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحدها را به صورت نیمه ساز احداث و به مردم تحویل می دهد.
 
فاطمی در پایان هدف از انجام بازدیدهای دوره ای از پروژه های نهضت ملی مسکن را تسریع در روند اجرای پروژه ها عنوان و خاطرنشان کرد: اراده جدی ما بر صاحبخانه شدن مردم با کمترین قیمت، بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها