برای اثبات عشقم سرقت می‌کردم
گفت‌وگو با سارق حرفه‌ای گوشی

برای اثبات عشقم سرقت می‌کردم

مرد جوان در آرزوی داشتن مغازه نانوایی با همدستی دوستش‌ مسلحانه شب‌ها به خانه‌ها دستبرد می‌زد‌. او با ادعای عجیب به مالباختگان می‌گفت نام و شماره آنها را ثبت می‌کند تا بعدا پول اموال‌شان را پس دهد.
مرد جوان در آرزوی داشتن مغازه نانوایی با همدستی دوستش‌ مسلحانه شب‌ها به خانه‌ها دستبرد می‌زد‌. او با ادعای عجیب به مالباختگان می‌گفت نام و شماره آنها را ثبت می‌کند تا بعدا پول اموال‌شان را پس دهد.
کد خبر: ۱۴۱۱۳۶۲

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»‌، اوایل بهار امسال ‌مردی با حضو‌ر در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران‌ شکایت کرد خانه‌اش مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته است. پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران‌ ارسال شد و شاکی در تحقیقات گفت‌: متوجه سر و صداهایی از بالکن خانه‌ام شدم. بعد از آن دو نفر با ماسک بر چهره که یکی چاقو و دیگری کلت به دست داشت قفل را شکستند و وارد شدند. بالای ‌سرمان آمدند و تهدید کردند اگر فریاد بزنیم بلایی سرمان می‌آورند. دستان، دهان من و اعضای خانواده‌ام را بستند. دقایقی بعد مرا از خانواده‌ام جدا کردند.
وی افزود‌: یکی از آنها پارچه دهانم را باز کرد و گفت باید هر چه اموال قیمتی دارم به او تحویل دهم‌. برای نجات خانواده‌ام قبول کردم و محل نگهداری اموال را به آنها گفتم‌. یکی مراقب ما بود و دیگری وارد اتاق شد و اموال را در کوله‌پشتی ریخت‌. شماره تلفن و نشانی دقیق خانه‌ام را گرفتند و در یک دفترچه نوشتند. یکی از سارقان گفت ‌نگران نباش در زمان مناسب پول اموالی که‌ ازشما سرقت کردم را پس می‌آورم‌. بعد فرارکردند. به سختی پارچه دهان و دستانم را باز کردم و بعد بقیه خانواده‌ام را نجات دادم.
همزمان با جمع‌بندی این اطلاعات بود که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی‌ شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. معلوم شد رد همان سارق فراری در این پرونده ها وجود دارد‌. با گذشت چند ماه از این تحقیقات‌، چند روز پیش ماموران انتظامی‌ هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های غرب تهران دو مرد را دیدند که ماسک بر چهره‌های‌شان زده‌، کوله‌ای برپشت دارند و سراسیمه از ساختمانی بیرون آمده و سوار موتورسیکلتی شدند و فرار کردند. همین باعث شک ماموران شد که آنها سارق هستند. تعقیب‌شان کردند و در این تعقیب و گریز موتورسیکلت سارقان به دلیل سرعت بالا واژگون و هردوی‌شان بازداشت شدند. در بازرسی از کوله‌پشتی همراه متهمان، طلا‌، دلار و سکه کشف و معلوم شد از همان خانه که بیرون آمده بودند سرقت کرده‌اند. متهمان برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس منتقل شدند. سعید ۲۸ ساله طراح این سرقت‌ها در تحقیقات گفت‌: در یک نانوایی کار می‌کردم و پول آنچنانی نصیبم نمی‌شد. وسوسه شدم تا با سرقت اموال قیمتی مردم، دستگاه وابزار کار نانوایی را خودم بخرم و مغازه‌ای راه بیندازم‌. موضوع را با دوستم در میان گذاشتم که قبول کرد. دو نفری با تردد در محله‌های غرب و شمال‌غرب تهران خانه‌های ویلایی یا ساختمان‌‌هایی که گمان می‌کردیم مالکان در خانه نیستند را شناسایی می‌کردیم. بعد با تخریب قفل در بالکن‌‌ها وارد می‌شدیم اگر کسی نبود دلار‌، ارز های خارجی‌، سکه‌، طلا و اموال قیمتی و آنتیک را سرقت می‌کردیم‌؛ اما اگر صاحبخانه و خانواده‌اش در خانه بودند ‌دستان و دهان‌شان را می‌بستیم و با سلاح کلت و چاقو که همراه داشتیم تهدید کرده و به زور اموال‌شان را سرقت می‌کردیم.
وی افزود‌: در این سرقت‌ها کسی را زخمی نکردیم. حتی چون سابقه‌دار نبودم و ‌اموال را می خواستم بفروشم تا پول نانوایی‌ خودم را راه‌اندازی کنم‌ نشانی خانه و تلفن همراه مالباختگان را از آنها دریافت و در دفترچه‌ام می‌نوشتم و به آنها قول می‌دادم بعد از بهتر شدن شرایطم پول و اموالی را که از آنها سرقت کرده‌ام پس بدهم‌. اموال را فروخته و بخشی از ابزارکارم را فراهم کرده بودم اما هنوز پول بیشتری نیازداشتم که در جریان سرقت آخرمان ناکام مانده و بازداشت شدیم. با اعتراف او‌، متهم دیگر نیز به همدستی با او در این سرقت‌های سریالی اعتراف کرد‌.
اکبری‌، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر گفت: متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم‌شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها