مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ؛

۶ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی در قبوض مشترکان کم مصرف اعمال شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، از ۱۵ خرداد ماه به مدت سه ماه کلیه دستگاه های اجرایی و ادارات طرح مدیریت مصرف بخش اداری را آغاز کردند که در نخستین روز از ساعات کار اداری مصرف برق دستگاه های اجرایی ۲۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۸۱

مصرف برق در اولین روز کاهش ساعت کار اداری ۲۲ درصد افزایش یافت

حسن چاهی در نشست خبری که با رویکرد طرح مشوق تابستانه برگزار شد اظهار داشت: ادارات باید تلاش کنند تا در ساعات اداری ۳۰ درصد و بعد از ساعات اداری ۶۰ درصد از میزان مصرف برق را کاهش دهند تا الگوی خوبی برای مردم باشد .

وی تعداد دستگاه های اجرایی استان را ۷۲۶ دستگاه برشمرد و افزود: براساس پایش های صورت گرفته از ادارات، میزان مصرف برق افزایش یافته که اگر دستگاه های الگوی مصرف را رعایت نکنند تذکر کتبی داده می شود .

چاهی ادامه داد: طی سال گذشته ۳۴۰ مورد تذکر و قطعی برق به دستگاه های اجرایی استان داده شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مشترکین استان را مشترکین بخش خانگی تشکیل می دهند خاطر نشان کرد : این میزان ۳۸ درصد مصرف استان را مشمول می شوند که صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در این بخش می تواند تاثیر چشم‌گیری برای پایداری شبکه داشته باشد.

چاهی به طرح مشوق تابستانه و طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی مصرف برق(طرح ۱=۵) اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت نیرو امسال برای کاهش مصرف برق برای مشترکین بخش خانگی پاداش ۲۰ برابری در نظر گرفته که بر خلاف طرح سال گذشته مشمول همه مشترکین خانگی و از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه جاری می شود.

چاهی افزود: در این طرح به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی در مصرف برق از ۵۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان پاداش محاسبه می شود.

وی گفت : سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۶۰۷ مشترک از این طرح بهره مند شدند که رقمی معادل ۵ میلیارد و‌۶۸۳ تومان پاداش به آن ها تعلق گرفت. /خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها