۶۷ درصد انرژی استان در صنعت و کشاورزی مصرف می شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین:

۶۷ درصد انرژی استان در صنعت و کشاورزی مصرف می شود

توافقنامه همکاری در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی مدیریت مصرف و گذر موفق از دوران اوج مصرف برق بین شرکت توزیع نیروی برق استان با صداوسیمای مرکز قزوین منعقد شد.
توافقنامه همکاری در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی مدیریت مصرف و گذر موفق از دوران اوج مصرف برق بین شرکت توزیع نیروی برق استان با صداوسیمای مرکز قزوین منعقد شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۸۴۲

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در مراسم امضای این تفاهم نامه که باحضور مدیرکل و معاونین صدا وسیمای مرکز قزوین برگزار گردید،گفت: سال گذشته طبق بررسی‌های انجام شده در زمینه رفتار مصرفی انواع مشترکین برق استان، مشخص گردید که برخی ادارات و بخصوص بانک‌ها ؛جزو مشترکان پرمصرف بودند.

خواجه وند افزود: در حال حاضر همه بانک‌ها و سایر ادارات مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند و حتی خود مشترکان ادارات نیز می‌توانند میزان مصرف خود را پایش کنند.

وی اظهار داشت: در استان مناطقی وجود دارد که بیش از سه برابر الگو، مصرف می‌کنند. برای برخی مشترکان خانگی پرمصرف هم کنتور‌های هوشمند نصب شده است تا امکان رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری آنها از راه دور میسر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه گفت: دولت و وزارت نیرو مدیریت مصرف را از خود مجموعه دولت شروع کرده و بر این اساس ادارات ودستگاههای دولتی موظفند مطابق مصوبه هیأت وزیران عمل نموده و ۳۰ درصد از مصرف خود در ساعات اداری را کاهش دهند و در ساعات غیر اداری نیز ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند که امیدواریم با اقدامات انجام شده در مدیریت مصرف برق، شاهد عملکرد بهتری در همه زمینه ها باشیم.

خواجه وند با اشاره به طرح پاداش صرفه جویی مشترکین خانگی و افزایش پاداش صرفه جویی تا ۲۰ برابر،بر ضرورت همکاری مشترکین در بخش های مختلف و بویژه مشترکین خانگی تاکید نموده و به ۱۴۰ برنامه وزارت نیرو برای گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ اشاره نموده و از اتخاذ تدابیر وبرنامه های موثر ویژه بخش های مختلف خانگی، صنایع، کشاورزی خبر داد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به همکاری سازنده و موثر صدا وسیمای مرکز قزوین در ایام اوج مصرف برق سال گذشته و تهیه برنامه های مختلف در زمینه مدیریت مصرف بر تاثیرگذاری آنها در زمینه رفتار مصرفی مشترکین تاکید نموده و از همراهی و اقدمات ارزشمند مدیرکل صدا وسیمای استان و مجموعه همکاران ایشان تقدیر و تشکر نمودند.

سعید انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین نیز در این نشست گفت: امسال باید نسبت به سال گذشته گام‌های بهتر و بیشتری برداریم. در مورد مصرف برق در تابستان و گاز در زمستان نیاز به ایجاد قرارگاه رسانه‌ای است تا در آن عملیات تاثیرگذار انجام شود.

انبالویی با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی،افزود : در اولین روز اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات گزارش‌هایی از فعالیت سازمان‌های مختلف پخش شد که تعدادی از مردم مطلع نبودند و برای اجرای موفق طرح باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

وی افزود: برای اجرای طرح تشویقی مدیریت مصرف برق با کمک رسانه بهتر به ثمر می‌نشیند. برنامه صبحگاهی سیما بخاطر فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح پخش می‌شود.

انبارلویی اظهار داشت: بخش‌های خبری مشترک با استان البرز که بزودی پخش خواهد شد ظرفیت جدید فرهنگ سازی برای مصرف برق با استان‌های همجوار است. خبر ۲۰ هم به مراتب اطلاع‌رسانی‌های روزانه را انجام خواهد داد. بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در استان فعال است و از طریق رسانه می‌توان در مدیریت مصرف فرهنگ سازی کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: امسال اگر کمک کنیم برق صنایع قطع نشود و کمترین قطعی داشته باشیم به موفقیت دست یافته‌ایم. اطلاع رسانی لحظه‌ای می‌تواند به مخاطب نشان دهد که در کدام منطقه افزایش مصرف را شاهد هستیم.

وی گفت: با پخش زیرنویس هم بصورت لحظه‌ای می‌توان اطلاع رسانی کرد در خبر‌های هشدار، پخش زیرنویس بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انبارلویی افزود: در زمینه پاداش مدیریت مصرف هم باید اطلاع رسانی دقیق همراه با جزئیات انجام شود تا مشترکان به طور کامل آگاه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها