رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

۶ ماه تا یکسال حبس مجازات پوشش و مخدوشی پلاک

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ از مجرمانه بودن تخلف پوشش و مخدوشی پلاک خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر تخلف راهنمایی و رانندگی، عمل مجرمانه تلقی شده و قانونگذار برای آن مجازات حبس در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ گنجی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس به تخلف پوشش و مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه اشاره و اظهار داشت: همانطور که در معابر و خیابان‌ها شاهد هستید تعداد معدودی از راکبین موتورسیکلت یا رانندگان وسایل نقلیه اقدام به پوشش یا تغییر در ارقام پلاک کرده و برخی حتی پلاک نیز بر روی وسیله نقلیه خود ندارند.

وی با بیان این مطلب که قانونگذار در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی دقیقاً به همین عمل مجرمانه اشاره دارد، گفت: در این ماده قانونی آمده است که تغییر در ارقام و مشخصات پلاک، استفاده از پلاک تقلبی و یا تغییر در شماره شاسی و موتور بدون مجوز قانونی و هماهنگی با پلیس یک عمل مجرمانه تلقی می‌شود.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور پایتخت ‌تصریح کرد: طبق قانون این اقدام علاوه بر تخلف راهنمایی و رانندگی، عمل مجرمانه تلقی شده و قانونگذار برای آن مجازات ۶ ماه تا یکسال حبس را در نظر گرفته است.

گفتنی است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح برخورد با مخدوشی پلاک موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه را به طور جدی در دستور کار داشته و با متخلفان برخورد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها