جام جم آنلاین بررسی می‌کند

‌تخت گاز با پلاک‌های مخدوش

رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ گفت: وقتی قوانین ضعیف باشند و به درستی نیز اجرا نشوند،‌ تعداد متخلفانی که پلاک‌ وسیله نقلیه خود را مخدوش می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند.
رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ گفت: وقتی قوانین ضعیف باشند و به درستی نیز اجرا نشوند،‌ تعداد متخلفانی که پلاک‌ وسیله نقلیه خود را مخدوش می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس راهور کلانشهر تهران از اجرای طرح  برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو‌ها خبر داده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اگر شخصی ارقام پلاک خودرو را دستکاری کند مرتکب جرم شده است، افزود:‌ برای چنین افرادی پرونده تشکیل می‌شود و به دستگاه قضا معرفی خواهند شد‌.

محمد رازقی درباره اینکه قانون چه مجازاتی برای افرادی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش می‌کنند در نظر گرفته است؟ گفت: ‌برای چنین متخلفانی ‌شش ماه تا یک‌سال حبس در نظر گرفته شده است.

البته لازم به یادآوری است که این اولین بار  نیست که پلیس چنین طرحی را اجرا می‌کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد پلیس نتوانسته با متخلفانی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش می‌کنند به درستی برخورد کند، زیرا در بسیاری از معابر شهر همچنان می‌توان خودروهایی را دید که با پلاک مخدوش در حال حرکت هستند.

‌تخت گاز با پلاک‌های مخدوش

هادی هاشمی، رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که چرا پلیس در برخورد با متخلفانی که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش می‌کنند، موفق نبوده است؟ به جام جم آنلاین گفت: پلیس این متخلفان را تحویل قانون می‌دهد. اما به نظر می‌رسد قانون ضعیف است و بدرستی نیز اجرا نمی‌شود.‌

وی ادامه داد: ‌قانون بازدارندگی لازم را در این خصوص ندارد، زیرا متخلفان دوباره دست به  چنین تخلفاتی می‌زنند.

به گفته هاشمی به نظر می‌رسد دستگاه قضا با این متخلفان مماشات می‌کند و بیشتر آنها را به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌کند.

‌رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ تاکید کرد: این درحالی است که قانون باید به گونه باشد که افراد به خود اجازه ندهند، مرتکب  چنین تخلفاتی بشوند.

 وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی مجازات‌های مناسب و بازدارنده‌ای برای چنین تخلف‌های در نظر می‌گیرند. به همین دلیل افراد به خود اجازه نمی‌دهند، مرتکب چنین تخلفاتی بشوند‌.

هاشمی عنوان کرد: وقتی قوانین بازدارنده نباشند و به درستی نیز اجرا نشوند‌، با متخلفان برخورد مناسبی  نمی‌شود. در نتیجه این خطر ‌ وجود دارد که پلیس نیز انگیزه خود را برای برخورد با متخلفان از دست بدهد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها