پس از غلبه ی استقلال بر نساجی مازندران و پرسپولیس بر هوادار، این دو تیم وارد مرحله فینال شدند تا مقابل هم صف آرایی کنند.
کد خبر: ۱۴۱۰۲۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، دو تیم استقلال و پرسپولیس امروز در ورزشگاه آزادی از ساعت 19:45 در حضور تماشاگران خود به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ اما این در حالیست که هردو تیم از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

استقلالی‌ها با توجه به اینکه دربی برگشت لیگ برتر و قهرمانی در این مسابقات را به پرسپولیس واگذار کرده‌ اند، فرصتی استثنایی برای تلافی این دو اتفاق گیرشان آمده که به راحتی از آن نمی‌ گذرند. برد در یک بازی مقابل پرسپولیس و بالا بردن جام قهرمانی حذفی، بهترین زمان برای خودنمایی آبی پوشان پایتخت است. از طرفی پرسپولیسی ها که توانستند عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند به راحتی پا پس نمی کشند و به دنبال آن هستند تا با فتح دومین جام خود، تاریخ سازی کنند.

در سال‌های اخیر پرسپولیس در لیگ برتر استقلال را بیشتر شکست داده و استقلال چند بار در جام حذفی و در ضربات پنالتی از سد پرسپولیس عبور کرده است. در تیم استقلال بازیکنانی همچون سجاد شهباززاده، مهدی قائدی، ارسلان مطهری و روزبه چشمی سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارند و در مقابل نفراتی چون علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، وحید امیری، عیسی آل کثیر و مهدی عبدی سابقه باز کردن دروازه استقلال با پیراهن پرسپولیس را دارند.

البته گفتنی است که آخرین گلزن دربی های پایتخت عیسی آل کثیر بوده که قبلا هم دروازه استقلال را باز کرده بود. جالب اینجاست که مهدی عبدی هم 2 بار به استقلال گل زده و گولسیانی در دیدار رفت لیگ برتر که به تساوی ۲-۲ انجامید، مقابل استقلال و حسینی دبل کرد.

گفته میشد عارف غلامی مدافع استقلال به دلیل احساس درد تمرین را ترک کرده و شاید به بازی دربی نرسد اما در آخرین تمرین حضور یافت و در لیست 18 نفره این تیم برای دیدار مقابل پرسپولیس حضور دارد. اما اگر به دلیل مصدومیت او در تکیب اصلی تیم نباشد فرصت بازی به محمدحسین مرادمند خواهد رسید؛ این مدافع با تجربه پارسال نقش مهمی در قهرمانی تیمش داشت، امسال هم برخلاف اوایل فصل در بازی‌ های پایانی فرصت بیشتری برای بازی کردن یافت و عملکرد خوبی هم داشت. مرادمند در دو بازی مقابل مس رفسنجان و تراکتور برای تیمش گلزنی کرد و حالا اگر با تصمیم ساپینتو در ترکیب جای گیرد، با تمام توان مقابل مهاجمان توانمند پرسپولیس خواهد ایستاد.

از طرف دیگر استقلال مهره هایی همچون قائدی و ارسلان مطهری و حردانی را هم در اختیار دارد؛ مهدی قائدی بهترین گلزن استقلال در لیگ برتراست اما در جام حذفی هنوز موفق به گلزنی نشده است و قاعدتا در بازی آخر تمام تلاشش را می کند تا در این بازی هم پای خود را به گل زنی باز کند. مطهری هم در این بازی از انگیزه بالایی برای گلزنی برخوردار است؛ اوسعی دارد باز هم در مصاف با پرسپولیس گل بزند و با بردن گل‌ های زده اش به فراتر از 4 گل، در این مسابقه بهترین گلزن استقلالی‌ تاریخ این مسابقه لقب بگیرد.

اگرچه استقلال کوین یامگا و رضا میرزایی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما حضور مهره موثری همچون صالح حردانی جای او را پر خواهد کرد.

اما در مقابل هم تیم پرسپولیس، با ترکیب ثابت خود حریف دست و پا بسته ای برای استقلال به شمار نمی رود. اینطور که انتظار می رود پرسپولیس با همان ترکیب گذشته به مصاف استقلال خواهد رفت. به این صورت که احتمالا علیرضا بیرانوند را در درون دروازه خواهد داشت و در مقابل او گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌ گنجی، مدافعان مرکزی هستند. علی نعمتی در سمت چپ به ثبات رسیده، دانیال در سمت راست درخشیده، سرلک در هافبک دفاعی مهره موثر است و سروش این روزها به بازیساز اصلی تبدیل شده است. سعید صادقی و مهدی ترابی هافبک کناری‌ های پرسپولیس هستند و در خط حمله وحید امیری و عیسی آل ‌کثیر، بازیکنان موردنظر یحیی به شمار می‌ روند.

پرسپولیس با در اختیار داشتن علیرضا بیرانوند که در اولین فصل بازگشتش به این تیم عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و توانست با 18 کلین شیت در لیگ برتر دستکش طلایی را از آن خود کند، از برتری نسبی ای برخوردار است؛ اما با این حال او تا به حال در جام حذفی کلین شیت نداشته است.

زوج گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی در خط دفاعی پرسپولیس، را هم می توان برگ برنده یحیی گل محمدی به حساب آورد. این دو بازیکن با عملکرد دفاعی خوب خود کمک شایانی را به تیم کرده اند؛ همچنین گئورکی به واسطه عملکرد خوب در پنالتی، بهترین گلزن این فصل قرمزها به حساب می‌ آید.

دانیال اسماعیلی فر دیگر مهره کلیدی پرسپولیس که با شش پاس گل، دومین گلساز برتر این فصل لیگ بیست و سوم به شمار می آید. او در دربی قبلی جدال جذابی با مهدی قایدی داشت و حالا تقابلش با ستاره استقلال، جذاب و تماشایی خواهد بود. بسیاری بر این عقیده هستند که اگر اسماعیلی‌ فر موفق به کنترل قایدی شود، پرسپولیس گام بلند برای قهرمانی در جام حذفی را برخواهد داشت.

و اما مهدی ترابی که موثرترین بازیکن این فصل پرسپولیس بوده است. ترابی در بازی قبلی یک پنالتی گرفت و در صحنه گل دوم نیز اثرگذار بود. او که شاید بتوان لقب فوق ستاره را برایش اطلاق کرد، در دربی قبلی پاس گل مهم را به عیسی داد و حالا باید دید در این دربی چه خواهد کرد؟

او 7 گل تاکنون برای پرسپولیس به ثمر رسانده اما باید دید که می تواند در دربی گل هشتم خود را به ثمر برساند یا خیر؟

در پایان هم می توان به عملکرد مهاجم جنوبی سرخ پوشان بپردازیم؛ عیسی آل کثیر زننده گل سوم پرسپولیس در دیدار با هوادار است. جالب اینکه این مهاجم در دو بازی دیگر جام حذفی برابر گل‌ گهر و سپاهان هم موفق به گلزنی شده تا برترین گلزن سرخپوشان در این مسابقات باشد. او حالا آماده است تا سومین گل خود در دربی را هم بزند.

با این حساب قطعا بازی جذابی را شاهد خواهیم بود و باید صبر کنیم تا ببینیم جام به کدام یک از تیم های پایتخت خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها