پیشرفت 25 درصدی بیمارستان مروست

یزد- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از پیشرفت 25 درصدی بیمارستان مروست و اختصاص بودجه برای رفع مشکلات شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشتی درمانی علیم مروستی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۴۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر سید مهدی هاشمی در نشست هم اندیشی ارتقاء سطح بهداشت و درمان شهرستان مروست در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: تاکنون بیمارستان جدید الاحداث این شهرستان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که هفتاد درصد با همت خیر و سی درصد توسط دانشگاه ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده با وزارت بهداشت و با توجه به بعد مسافت و محرومیت شهرستان، مجوز بیمارستان توسط معاونت درمان وزارت بهداشت صادر و در ماه های آینده، انشاالله جهت جذب اعتبارات دولتی، ماده ۲۳ آن اخذ خواهد شد.

هاشمی با اشاره به این که با اخذ ماده ۲۳، دانشگاه نسبت به برآورد بودجه و مواردی که مرتبط با این سازمان است اقدام خواهد کرد، افزود: با احداث بیمارستان در این منطقه، مشکل متخصص نیز حل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد معضل کشور و استان را کمبود متخصص طب اورژانس دانست و اظهار داشت: در سطح استان نیز به شدت کمبود داریم اما تامین متخصص طب اورژانس در این شهرستان  در دستور کار دانشگاه می باشد.

هاشمی تاکید کرد: بحث ارائه خدمات در این منطقه مورد تاکید و توجه دانشگاه است و برای ارائه این موارد بحث مالی مورد توجه نیست.

وی همچنین از جانمایی بخش دیالیز در بیمارستان جدید الاحداث، برطرف شدن کمبودهای مامایی، تحویل آمبولانس در دو هفته اینده به شبکه بهداشت و درمان مروست خبر داد.

هاشمی افزود: داروخانه های مجاور موظف شده اند داروخانه مرکز بهداشتی درمانی علیم مروستی را پوشش دهند تا در شب بیماران مشکلی جهت تامین دارو نداشته باشند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از محل  اعتبارات معاونت بهداشتی، یک میلیارد ریال برای پرونده الکترونیک و اجاره خودرو، دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، چهارصد میلیون ریال برای تجهیز ازمایشگاه اب، یک عدد یونیت دندانپزشکی برای مرکز کرخنگان، دو عدد یخچال برای ازمایشگاه و یک عدد خانه پزشک در نظر گرفته شده است.

هاشمی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات معاونت توسعه، ۱۱ میلیارد ریال برای رفع مشکلات عمرانی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و خانه های بهداشت براساس اولویت شبکه بهداشت و درمان و تامین دو نفر نیروی خدمات برای مرکز بهداشت شهرستان اختصاص داده شده است.

وی همچنین از اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت تکمیل و تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این که مروست جدیدا شهرستان شده است، چارت سازمانی در این شهرستان برای در نظر گرفتن ردیف استخدامی تدوین خواهد شد.

هاشمی در پایان به مشکلات و کمبودهای مرکز بهداشتی درمانی علیم مروستی اشاره کرد و برای رفع کمبودها و مشکلات این مرکز  از اختصاص یک تخت بستری برای احیاء بیماران، تکمیل و تجهیز اتاق هاری، تامین تجهیزات اداری، اختصاص ۶ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال برای دیجیتالیزه کردن دستگاه رادیولوژی و اختصاص  ۸ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان اورژانس علیم مروستی و همچنین تکمیل و تجهیز اورژانس ۱۱۵ ترکان و هرابرجان بعد از ساخت توسط خیر، خبر داد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها