معاون اول رئیس جمهور گفت: روابط سیاسی ایران و عمان روابطی نزدیک و عمیق است و این روابط صمیمانه ایجاب می‌کند مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین نیز همپای مناسبات سیاسی توسعه پیدا کند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: روابط سیاسی ایران و عمان روابطی نزدیک و عمیق است و این روابط صمیمانه ایجاب می‌کند مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین نیز همپای مناسبات سیاسی توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (یکشنبه) در فرودگاه مهرآباد ورود هیثم بن طارق و هیئت همراه برای سفری دو روزه به ایران را خوشامد گفت و با اشاره به روابط دیرینه و ظرفیت‌های گسترده دو کشور، اظهار امیدواری کرد این سفر برای دو ملت ایران و عمان و کشورهای منطقه منشا خیر و برکت باشد.

وی به روابط تاریخی و صمیمانه تهران - مسقط اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: روابط سیاسی ایران و عمان روابطی نزدیک و عمیق است و این روابط صمیمانه ایجاب می‌کند مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین نیز همپای مناسبات سیاسی توسعه پیدا کند.

مخبر مسائل بانکی را از مهم‌ترین موانع پیش روی توسعه تعاملات تجاری دو کشور برشمرد و از اراده جدی جمهوری اسلامی برای گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور خبر داد.

امیدوارم در این سفر به راهکارهایی برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین دست‌ یابیم

هیثم بن طارق پادشاه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بعضا کاستی‌هایی در روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد، گفت: در این سفر درخصوص مسائل و موانع پیش روی مبادلات تجاری دو کشور مذاکره و گفتگو خواهیم کرد.

وی بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک تأکید کرد و افزود: اگر چالش‌ها و موانع بانکی میان دو کشور برطرف شود، مراودات اقتصادی تجار دو کشور و همکاری‌های تجاری فیمابین تسهیل خواهد شد.

هیثم بن طارق گفت: امیدوارم در این سفر به راهکارهایی برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین دست‌یابیم.

سلطان عمان تا دقایقی پیش مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و طی دو روز اقامت در تهران برنامه‌های فشرده‌ای خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها