علی بخشیزاده، معاون صدای رسانهملی با تاکید بر اینکه ارادتمندان امامرضا(ع) در سراسر جهان میتوانند از بستر اینترنت شنونده شبکه رادیویی زیارت باشند، گفت: ترویج و اشاعه فرهنگرضوی و زندگی اهلبیت(ع) از اهداف ایجاد رادیو زیارت است، اگرچه رادیو زیارت در مشهد واقع شده است اما ابعاد جهانی دارد و مخاطبان در سراسر جهان میتوانند شنونده این شبکه رادیویی باشند. بخشیزاده خاطرنشان کرد: تهیه برنامههای رادیویی حول محور زیارت امامهشتم(ع) و سیره رضوی حقی بر گردن رسانه است و در زمینه معرفتافزایی رسانه باید تعریف و جایگاه ویژهای داشته باشد. کلانشهر زیارتی مشهد سالانه میزبان بیش از ۴۰میلیون زائر است که میتواند بهخوبی در زمینه اهدافش نقشآفرینی کند. رادیو زیارت در تلاش است تا اطلاعات و نیازهایی که تمام زائران ایران از آغاز سفر تا انتها با آن روبهرو میشوند را پاسخگو باشد.
معاون رسانهملی سومین مولفه در موفقیت رادیو زیارت را پشتیبانی علم و پژوهش در برنامهها دانست و یادآور شد: علم و پژوهش تنها منحصر به پژوهشهای دانشگاهی نمیشود، بلکه اینها را به زبان برنامه تبدیلکرد، هنر است؛ این مفصلبندی که برنامهسازان میکنند و مطالبی که ابتنای آن پژوهش است را به زبان برنامه بیان میکنند که یک کار هنری است.
بخشیزاده تصریح کرد: همه اینها اتفاق نمیافتد جز با آموزش مستمر. رادیو زیارت یک رادیوی یادگیرنده است، درعینحالی که برای آحاد مردم یاددهنده است، خودش یک سازمان یادگیرنده به واسطه آموزشهای مستمر است. محور پنجم این موفقیت را میتوان تجهیزات و تکنولوژی دانست، اینکه شما توانستهاید به سراسر جهان پیام را برسانید به امید خدا با یک اهتمام، همفکری و تعامل بیشتر میتوانیم رهاورد بیشتری داشته باشیم. بخشیزاده در ادامه صحبتهایش به همافزایی سراسری بین شبکههای رادیویی اشاره کرد و افزود: میتوان برای رساندن مطالب بهویژه در ایام خاص که رادیو محرم یا رادیو اربعین و ... را راهاندازی میکنیم، در رساندن مطالب استفاده بیشتری از آنتنهای سراسری شود. اینها میتواند با رادیو زیارت مکمل و متمم باشد. ما در رادیو ۱۰ کارگروه تخصصی تشکیل دادهایم و تمام شبکههایمان در این کارگروهها هستند. شبکه معارف ما که مسئولیت معارف را بر عهده دارد، بهعنوان یک بازوی معارفی معاونت است. همه شبکهها با سیاستگذاریای که بهصورت متمرکز انجام میشود، منطبق هستند. در حوزه مطالب سیاسی با مسئولیت رضا کوچکزاده، مدیر رادیو گفتوگو موارد مربوط به سیاست را معاونت پیشمیبرد. در حوزه اقتصاد با محوریت شبکه رادیویی اقتصاد مسائل اقتصادی در این حوزه پیگیری میشود و ... .
به گفته معاون صدای رسانهملی، این کارگروهها علاوهبراینکه خوراک برای شبکهها تهیه میکنند، همافزا هم هستند و با هم در یک همافزایی خاصی مسائل را پیگیری میکنند اما اینها چه وجهی میتواند با رادیو زیارت داشته باشد. درحالحاضر ابعاد معارفی رادیو زیارت را بیشتر رادیومعارفیها میتوانند مدنظر قرار دهند یا ابعاد اقتصادی رادیو زیارت در رادیو اقتصاد یا ابعاد فرهنگی زیارت با شبکه رادیویی فرهنگ و ... بازهم ما میتوانیم یک درهمتنیدگی منطقی را ایجاد کنیم که یقینا به همافزایی ما کمک خواهد کرد. منطقی است که خودمان را در دریای کار گم نکردهایم و موضوعمحور بهصورت مستمر به تقویت هم اقدام میکنیم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد