مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان:

مدیریت حادثه کنسرت گرشا رضایی در سیرجان قابل تقدیر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور انتخاب روز ۱۷ دی‌ماه به‌عنوان روز کرمان را تصویب کرده است،گفت:این مصوبه برای تأیید و ثبت در تقویم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۶۱۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محسن روحی،در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان به ارائه گزارشی از مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی درسال گذشته پرداخت و گفت:یکی از مصوبات،اجرای طرح «فرزندان حاج قاسم» بود که این طرح به‌صورت نمونه در دو مدرسه اجرایی شدو در جلسات بعد پیرامون ادامه این طرح در سال‌های تحصیلی آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان موضوع عفاف و حجاب و تشکیل کارگروهی در این ارتباط را از دیگر مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته برشمردو اظهار کرد:در این طرح وظایف هر دستگاه مشخص شده و پیگیری آن برعهده استانداری است.

روحی،در خصوص انتخاب روزی به نام «روز کرمان»در تقویم،تصریح کرد:برای انتخاب روز کرمان،روزهایی پیشنهاد شد که در نهایت بین دو روز ۱۳ دی‌ماه(سالروز شهادت سردار سلیمانی و روز جهانی مقاومت) و ۱۷دی‌ماه(روز حماسه تشییع)،شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۱۷ دی ماه را تصویب کرده و به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت مناسبت‌های ماه خرداد و قیام ۱۵خرداد،اظهار کرد:در ۱۵خرداد بستری فراهم شد تا انقلاب اسلامی بتواند آرام آرام بستر پیروزی خود را فراهم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه در انتخاب نامی برای روز کرمان باید به خواست مردم توجه شود،گفت:در مورد شهید سلیمانی بیشتر عناوینی که انتخاب شده مانند مرد میدان،سردار دلها و... از سوی مردم بوده است؛لذا بهتر است با توجه خواست مردم،شعار پایتخت مقاومت جهان اسلام برای روز کرمان انتخاب شود.

در ادامه اعضای جلسه به ارائه نظرات خود پیرامون شعار روز کرمان پرداختند و در پایان «پایتخت مقاومت جهان اسلام» به عنوان شعار روز کرمان انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها