مراسم رونمایی ازپوستر نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان کرمان باحضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۸۶۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛دراین مراسم محمدرضاعلیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی،فیروزه شش دوره را پشت سر گذاشته است و استان کرمان از جشنواره هفتم به آن پیوسته و امروز رونمایی از پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد:جشنواره فیروزه درحوزه کالاها و محصولات فرهنگی، اسباب بازی،عروسک،هدایای فرهنگی،نوشت افزار و آن چه که در حوزه مسائل و کالاهای فرهنگی می توان نام برد و یاد کرد را شامل می شود.
 
علیزاده،افزود:کرمان با تنوع فرهنگی گسترده ای که دارد قطعا در حوزه کالاها و محصولات فرهنگی نیز تنوع ویژه ای و متنوعی دارد و به دلیل همین گستردگی پایتخت صنایع دستی محسوب می شود و به تبع آن ظرفیت فرهنگی بالایی نیز دارد.

وی با اشاره به فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری کالاهای مختلف را معرفی کنیم گفت:می طلبد تا همه دستگاه های فرهنگی، موسسات دولتی و غیردولتی کمک نمایند تا ظرفیت بالایی که استان در ارائه کالاها و محصولات فرهنگی دارد معرفی و از این ظرفیت استفاده شود و این جشنواره بستری است برای معرفی و اقداماتی که می توان در این خصوص انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد:موضوع جشنواره امسال،پته انتخاب شده که یکی از صنایع دستی اصیل کرمان بوده و لازم  است که به آن بیشتر پرداخته شود،امیدداریم  بتوانیم با این جشنواره در معرفی صنایع دستی استان به ویژه پته اصیل کرمان گام مثبتی برداریم .

فریدون فعالی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این مراسم در سخنانی گفت:باید شرایطی را فراهم کنیم تا از خلاقیت هنرمندان استفاده و کاربری مناسبی را ایجاد نماییم و برای این اتفاق از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز خلاق بهره ببریم.

وی افزود:باید با هم افزایی که انجام می دهیم از فرصتی که فرهنگ به وجود می آورد میراث فرهنگی نیز ظرفیت های گردشگری را بالا ببرد و این سطح و گستره را افزایش دهیم و آن را تنها به حوزه میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود نسازیم.

فعالی تصریح کرد:باید از ظرفیت دانشگاه ها،دانشجویان استفاده و به شکلی کاربری مناسبی به محصولات صنایع دستی بدهیم تا اقدامات انجام شده خروجی داشته باشد تا بتوانیم بگوییم یک جشنواره خوب و موفق برگزار نموده ایم و این خیلی دور از دسترس نیست.
حسین زاده،معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز هدف مهم از برگزاری جشنواره فیروزه را استفاده از کالاها و محصولات ایرانی اسلامی عنوان کردو گفت:تولید ، ترویج و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی با نگاه ویژه به اقوام ایرانی،تشویق تولید کنندگان به تولید کالاهای فرهنگی،ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی،خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق، مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور معرفی فعالان صنایع خلاق در کشور،پشتیبانی از محصولات فرهنگی در استان ها و مطرح کردن آن ها در سطح ملی از اهداف مهم این جشنواره است.

وی افزود:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این جشنواره را در سطح استان ها در دستور کار  قرار داده است تا استان ها نیز به ارائه محصولات فرهنگی خودشان بپردازند؛استان کرمان نیز در این جشنواره به محصول شاخص پته می پردازد و با همکاری میراث فرهنگی این جشنواره را برگزار می نماید.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:علاقه مندان می توانند آثار خود را از 25آذر تا 25 دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و سوم بهمن ماه اختتامیه جشنواره را خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد:از طرف اتحادیه های صنوف استقبال خوبی صورت گیردوبا هزینه های جشنواره سه نفر برگزیده و 5 نفر شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

علاقه‎مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در جشنواره مذکور به نشانی https://jayezehfiroozeh.irمراجعه نمایند .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها