دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت وام کمک‌ ودیعه مسکن به مستأجران گفت: پرداخت این وام نیازی به ابلاغیه جدید ندارد.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت وام کمک‌ ودیعه مسکن به مستأجران گفت: پرداخت این وام نیازی به ابلاغیه جدید ندارد.
کد خبر: ۱۴۰۹۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، روح‌الله اکبری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن نیازمند ابلاغیه از سوی بانک مرکزی است، اظهار کرد: خیر، نیازی به ابلاغیه جدید نیست و از سال قبل این وام به اجاره‌نشین‌ها پرداخت شده است.

سادات فیرزنی دستیار وزیر راه و شهرسازی نیز اخیراً درباره وام کمک‌ ودیعه مسکن برای مستاجران گفته است: به بانک مرکزی پیشنهاد داده‌ایم با استفاده از یک ابزار مالی به‌موازات وام ودیعه مسکن به اجاره‌نشین‌ ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این پیشنهاد به‌زودی در شورای پول و اعتبار مصوب شود، بر این اساس به مستأجرانی که سال گذشته تسهیلات را دریافت کرده‌اند کمک خواهد شد.

به گزارش تسنیم، اواخر فروردین ماه امسال علی فرنام پژوهشگر مسکن و شهرسازی با ابراز این‌که بازار اجاره مسکن یکی از بخش‌های بسیار مهم به‌شمار می‌رود که رها شده است به خبرنگار تسنیم گفته بود: کمترین حمایت‌ها از مستأجران صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این قشر نیازمند حمایت و مجموعه اقداماتی است، افزود: یکی از راهکارها، وام ودیعه مسکن است، البته این راهکار در حد یک مسکّن است و نه بیشتر.

وی با تصریح به «تمدید پرداخت وام ودیعه مسکن در سال 1402 و بیان این‌که عدد وام یعنی 100 میلیون تومان (برای تهران) با شرایط امسال همخوانی چندانی ندارد»، اضافه کرد: این اقدام آبی روی آتش است و تورم یک سال اخیر در بخش مسکن را برای اجاره‌نشین‌ها پوشش خواهد داد. طی سال‌های اخیر بین 200 تا 300 هزار مستأجر از این وام استفاده کرده و حداقل دیگر جابه‌جا نشده‌اند.

وی با اشاره به برنامه پرداخت وام 70 و 40 میلیون تومانی در کلان‌شهرها و سایر شهرها تأکید کرد: مستأجری که قراردادش تمام شده است، می‌تواند با استفاده از وام ودیعه یک سال دیگر در واحد مسکونی اجاره‌ای سکونت داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها