تقریظ رهبر‌معظم انقلاب بر کتاب«خاتون و قوماندان»

حرکت جهادی فاطمیون، افتخار همه افغان‌ها

همزمان با دهمین سالگرد تأسیس لشکر فاطمیون، از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «خاتون و قوماندان» رونمایی شد.
همزمان با دهمین سالگرد تأسیس لشکر فاطمیون، از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «خاتون و قوماندان» رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۰۷۶۵۸

چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با دهمین سالگرد تأسیس لشکر فاطمیون به کوشش مؤسسه‌ پژوهشی‌-فرهنگی انقلاب اسلامی وبا حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده شهدا و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.
در این مراسم از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی خانم ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده برجسته و پرافتخار لشکر فاطمیون به قلم خانم مریم قربانزاده رونمایی شد.
در متن تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب آمده است: «سلام خدا بر شهید عزیز علیرضا توسلی، مجاهد مخلص فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ او خانم ام البنین. حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت، دریافت نکرده‌ام. برخی از آنها جدا تاثرانگیز است، ولی از سوی دیگر حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آنها و همه‌ افغان‌ها است.»

روایتی از خودگذشتگی
کتاب «خاتون و قوماندان» که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ نوشته‌اند. روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است. جاودان نام، علیرضا توسلی معروف به ابوحامد روز اول مهر ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۶۳ به ایران مهاجرت کرد و در حوزه علمیه اصفهان و سپس در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل شد و به موازات تحصیل به کار ساختمانی اشتغال داشت. او تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفت و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت. وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال ۷۴، زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند برای دفاع از وطنش به جنگ با طالبان رفت و یکی از فرماندهان لشکر محمد رسول ا... افغانستان بود. وقتی داعش ظهور پیدا کرد و بحران سوریه و بعد هم عراق آغاز شد، او در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ راهی سوریه شد. در واقع، او فرمانده و بنیانگذار «لشکر فاطمیون» بود و توانست رزمندگان افغانستانی را برای دفاع از حریم و حرمت حضرت زینب(س) و همچنین اسلام، دور هم جمع کند. یک سال بعد، مصادف با ۹ اسفند ۱۳۹۳ در شهر درعا شهید شد و آرامگاه او در مشهد است.

توجه ویژه رهبری به کتاب
رهبر معظم انقلاب اغلب در هر سال برای کتاب‌های متعددی متن تقریظی می‌نویسند که بسیاری از آنها در حوزه فرهنگ و مقاومت هستند. «اهمیت حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس»، «تحلیل شخصیت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس»، «زمان، شرایط و آثار مطالعه کتب دفاع مقدس»،«ویژگی‌ها و نقاط قوت آثار منتشره دفاع مقدس»، «منبع عظیم و گنجینه ارزشمند دفاع‌مقدس و آثار مکتوب مربوط به آن» و«تحسین نویسندگان و راویان و تشکر و تقدیر از آنان» بخشی از مواردی به شمار می‌آید که در متن تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر آثار مکتوب دفاع‌مقدس قابل توجه هستند. پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»،«پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»،«آن بیست‌و‌سه نفر»،«وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»،«عصرهای کریسکان»، «تنها گریه‌کن»،«حوض خون» و «مهاجر سرزمین آفتاب» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها