«جام‌جم» دلایل کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر را بررسی می‌کند

تاریک و روشن بهار بورس

رئیس سازمان بورس گفت: یکی از دلایلی که سبب اُفت سنگین بازار در روز دوشنبه شد، به بحث دامنه نوسان بازمی‌گردد زیرا با افزایش دامنه نوسان هیجانات بازار با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در حاشیه امضای تفاهم نامه میان سازمان بورس و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: کمیته مرکز پژوهش‌های سازمان هفت عضو دارد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است از سطح فرد گسترش یافته و با دانشگاه های بزرگ در ارتباط باشد.

وی افزود: اتفاقاتی که از سال 98 تا 1401 رخ داده بود تحلیل چندانی روی آن انجام نشده بود. این اطلاعات را به صورت ناشناخته در اختیار یک گروه قرار دادیم که نتایج خوبی داشت، البته به طور کامل منتشر نشده است.

عشقی گفت: بحث‌هایی چون حاکمیت شرکتی نیازمند برخی تغییرات در حوزه علمی و اجرایی است. ضمن آنکه امسال تمرکز بازار سرمایه بر بحث تامین مالی پروژه‌ها و صنایع تولیدی است.

رئیس سازمان بورس گفت: یکی از دلایلی که سبب اُفت سنگین بازار در روز دوشنبه شد، به بحث دامنه نوسان بازمی‌گردد زیرا با افزایش دامنه نوسان هیجانات بازار با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود. نمی‌توان معامله‌گران را کنترل کرد و همیشه توقع داشت رو به بالا خرید کنند، این موضوع باعث شد تا عرضه‌ها در دو روز گذشته افزایش یابد.

وی افزود: اکنون شرایط بنیادی شرکت‌های بورسی، نهادهای مالی، منابع مالی بازرگردان‌ها قابل مقایسه با سال 99 نیست. نمی‌توانیم بازار را همیشه از نوسانات مصون بداریم به همین خاطر ابزار و صندوق‌هایی ایجاد شد تا افراد بر اساس میزان ریسک‌پذیری خود در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته عشقی، در میان و بلندمدت با توجه به فرآیند دوسویه شدن جریان معاملات در بازارسرمایه شرایط این بازار بهتر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها