مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: جهت بالا بردن ضریب ایمنی پروازها و سهولت تقرب پرواز در زمان کاهش دید افقی سیستم های کمک ناوبری در فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۹۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، سید مهدی رزاز در بازدید اصحاب رسانه از پروژه های فرودگاه های بین المللی اهواز اظهار کرد: روزانه 5 هزار مسافر با 70 پرواز ورودی و خروجی درفرودگاه اهواز جابجا می شوند که 35 پرواز ورودی و 35 پرواز خروجی است.

وی با اشاره به اینکه ترمینال خارجی قدیم بلااستفاده مانده بود عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود قصد کردیم این ترمینال را با مساحت 3 هزار و 200 متر زیربنا برای خروج مسافرین ترمینال داخلی در نظر بگیریم و ترمینال فعلی که ورود و خروج از آن انجام می شود تنها برای ورود مسافرین پروازهای داخلی اختصاص داده شود؛ فایده این اقدام این است که استهلاک ساختمان و لود مسافر کم می شود.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان بیان کرد: با حمایت استاندار و برنامه و بودجه خوزستان این کار با اعتبارات استانی و مبلغی بالغ بر 55 میلیارد تومان آغاز شده و در حال انجام است که طبق برآورد انجام شده قصد داریم در مردادماه به بهره برداری برسد و در هفته دولت بصورت رسمی آغاز به کار کند.

رزاز با بیان اینکه فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز پیشانی استان است تصریح کرد: برای زیباسازی محوطه، دسترسی راحت مسافرین و مشایعت کنندگان و کاهش بار ترافیکی، کار محوطه سازی در25 هکتار فضا و اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان از محل شرکت فرودگاه های کشور آغاز شد؛ اگر مسئله ی خاصی پیش نیاید تا یکسال آینده پروژه به اتمام خواهد رسید و محوطه ای زیبا و در خور شان کلانشهر اهواز و خوزستان تقدیم مردم می شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن سفر حجاج اظهار کرد: با توجه به پروژه های متعددی که در فرودگاه بین المللی اهواز در حال انجام است از مشایعت کنندگان حجاج تقاضا داریم تا جایی که ممکن است از حضور در فرودگاه خودداری کنند که مشکلی برای تردد ایجاد نشود و امیدواریم امسال همچون سالهای گذشته حجاج را آبرومندانه راهی سفر حج کنیم.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان بیان کرد: انجام پارتیشن های شیشه ای، بهسازی کامل ترانزیت ها، بهسازی سرویس های بهداشتی از جمله اقداماتی است که در ترمینال داخلی انجام شده است، همچنین تغییر کف سالن، سقف و ستون ها کارهایی است که بزودی در این سالن انجام می شود.

رزاز یکی از معضلات فرودگاه بین المللی اهواز تا دو سال گذشته را سیستم سرمایش و گرمایش خواند و عنوان کرد: سیستم سرمایشی و گرمایشی را با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان کاملا بروز کردیم ، بجز آن دو دستگاه چیلر 200 تن و 160 تن در سال 1401 خریداری شد که در کنار 5 چیلر قدیمی قرار گرفتند.

به گفته وی؛ علاوه بر اینها 4 عدد پکیج برای کمکی در سالنها نصب هستند و از آن زمان تا کنون حتی در پیک گرما در این خصوص مشکلی نداشته و مسافران راضی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه 20 هکتار فضای سبز در محوطه داریم گفت: نخل یکی از نمادهای زیبا در خوزستان است به همین منظور سال گذشته 225 نفر نخل مثمر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی خریداری شده که تا کنون 190 نفر نخل کاشته و نورپردازی شدند و مابقی نیز به زودی کاشته خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان با بیان اینکه سال گذشته برای آبیاری درختان و فضای سبز دچار مشکل شدیم تصریح کرد: از آنجایی که آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز از شهرداری تامین می شود، به دلیل برخی مسائل مثل جزر و مد یا خرابی پمپ های شهرداری سال گذشته 40 روز آب برای آبیاری وجود نداشت و ناچارا آب از بیرون خریداری کرده و با تانکر آبرسانی انجام شد؛ به همین منظور با اخذ مجوز از سازمان آب و برق برای احداث یک چاه به عمق 70 متر با ظرفیت صد هزار لیتر در روز اقدام کردیم که مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه داشت.

رزاز در خصوص سالن پروازهای خارجی گفت: این سالن پس از 10 سال به مساحت 7 هزار مترمربع با اولین سفر اربعین حسینی به بهره برداری رسید و با توجه به حجم مسافرین تاکنون مشکلی نداشته ایم.

وی ادامه داد: با همکاری مناطق نفتخیز جنوب دیوار فرودگاه را عقب تر بردیم که با این اقدام 60 هکتار به فضای مجموعه اضافه شد و قرار است از این فضا برای احداث باند دوم استفاده شود.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: برای زمانی که در شرایط بد آب و هوایی قرارداریم و دید خلبان کاهش پیدا میکند سیستم ILS/DME (سیستم کمک ناوبری) را با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان خریداری و نصب کرده ایم تا بستری با ضریب ایمنی بالا جهت فرود هواپیماها در شرایط بد آب و هوایی و کاهش دید افقی تا 800 متر ایجاد شود.

رزاز اظهار کرد: نصب و راه اندازی سیستم روشنایی SFLS با اعتبار 10 میلیارد تومان جهت سهولت تقرب پروازها در زمان کاهش دید افقی و افزایش ضریب ایمنی، تعویض کابل های سیستم روشنایی تقرب پرواز (اپروچ) برای رفع خاموشی ها و بالابردن ضریب ایمنی روشنایی به مبلغ 1 میلیارد تومان، تعویض چراغ های روشنایی سطوح پروازی از هالوژن به LED طبق مدلهای روز دنیا با اعتبار 10 میلیارد تومان، ساخت پست روشنایی باند و نصب تجهیزات مدرن روز دنیا با اعتبار 6 میلیارد تومان جهت افزایش بهره وری و ضریب ایمنی پروازها و 100 متر کابل کشی از دیگر طرح های اجرا شده در فرودگاه بین المللی اهواز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها