به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ مدیرکل فرودگاههای خوزستان از نصب و راهاندازی سامانه کمک ناوبری جدید «ILS» در فرودگاه بین المللی اهواز خبر داد.
سید مهدی رزاز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام مراحل نصب سامانه کمک ناوبری جدید ILS در فرودگاه اهواز اظهار کرد: در فرودگاه اهواز با توجه به گرمسیر بودن اقلیم منطقه، وجود ریزگردها و پدیده مه گرفتگی در زمستان وجود سامانه «ILS» بسیار الزامی است.
وی افزود: این سامانه با توجه به قدمت حدود سه دههای خود، فرسوده و باعث ارائه نامناسب خدمات هوانوردی شده بود که بنا به تشخیص کارشناسان، تصمیم گرفته شد یک سامانه جدید خریداری شود.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: خوشبختانه با پیگیریهای انجامشده سامانه «ILS» خریداری و در فرودگاه بین المللی اهواز نصب و اکنون به صورت عملیاتی در مدار بهرهبرداری است.
رزاز عنوان کرد: با وجود این دستگاه تا دید ۸۰۰ متر امکان پرواز وجود دارد اما اگر در فرودگاه دید به کمتر از این میزان برسد دیگر این سامانه پاسخگو نخواهد بود و پرواز کنسل میشود. در کشور ایران همه سامانههای «ILS» براساس دید ۸۰۰ متر تعریف شده و دید کمتر از این، منجر به لغو پرواز خواهد شد.
وی ادامه داد: برای خرید، نصب، راهاندازی و فلایت چک این سامانه حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
به گزارش ایسنا، خلبان هر پرواز عمدتا برای هدایت به سمت فرودگاه مقصد نیاز به دستگاههای ناوبری دارد که بتواند هواپیما را در شرایط بد آب و هوایی تا ارتفاع و فاصله نزدیکی از سطح باند فرودگاه راهنمایی و هدایت کند؛ امروزه یکی از مهمترین و متداولترین دستگاههای ناوبری به منظور فرود هواپیما در فرودگاههای پرترافیک و یا دارای شرایط جوی نامناسب سیستم نشستن به وسیله دستگاه Instrument Landing System یا همان «ILS» است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد