اگر به دنبال یک پنل زیبا و باکیفیت هستید، خواندن این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد
کد خبر: ۱۴۰۷۲۳۵

 

همه ما با پنل شستی آسانسور آشنایی داریم. این دکمه همان دکمه‌ای است که در هر طبقه‌ای کنار درب آسانسور قرار دارد و با آن آسانسور را فرا می‌خوانیم. ازآنجایی‌که این پنل مکررا در طول شبانه‌روز مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر، در ساختمان‌های لوکس، زیبایی این پنل نیز اهمیت پیدا می‌کند. هرچقدر این پنل زیباتر باشد، فضای آسانسور دلچسب‌تر خواهد بود.

اگر به دنبال یک پنل زیبا و باکیفیت هستید، خواندن این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. آنچه که در این مطلب مطالعه خواهید کرد، توضیحاتی جامع برای آشنایی با پنل شستی، انواع آن و بهترین پنل‌های موجود در بازار است. از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه شوید!

پنل شستی آسانسور و انواع آن

آشنایی با پنل شستی آسانسور
پنل یا به اصطلاح عامیانه دکمه آسانسور، دکمه‌ای است که در طول روز به دفعات فشرده می‌شود و کمتر کسی به این دکمه توجه می‌کند؛ اما برخی اوقات خرابی و بی کیفیتت بودن این دکمه، موجب کلافگی ما می‌شود. این شاسی در تمام طبقات یک ساختمان به چشم می‌خورد و با استفاده از آن آسانسور را به جایی که هستیم فرامی‌خوانیم.

این شاسی‌ها داخل کابین آسانسور نیز به چشم می‌خورند. این دکمه‌ها در طول شبانه‌روز هزاران بار توسط افراد مختلف فشار داده می‌شوند. به همین دلیل بحث بر سر کیفیت این پنل‌ها داغ است. درگذشته این شاسی‌ها وارداتی بودند؛ اما طی سالیان اخیر، تولیدکنندگان ایرانی نیز به این حوزه وارد شده‌اند. پنل‌های ایرانی موجود در بازار توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند و با کیفیت قابل قبولی تولید و ارائه می‌شوند.

ویژگی‌های پنل شستی
حال که پنل شستی را به‌خاطر آوردید، بیایید با ویژگی‌های آن آشنا شویم. شاسی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هر خریداری باتوجه به نیاز خود نوعی از این شاسی‌ها را انتخاب کرده و مورداستفاده قرار می‌دهد. از سری عواملی که بر انتخاب این پنل اثرگذار است می‌توان به نوع ساختمان، میزان ترافیک، بودجه خریدار و نوع کابین اشاره کرد.

بطور کلی هزینه رابطه مستقیم با زیبایی و ویژگی های پنل دارد. بااین‌حال تمام پنل‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • برخورداری از چراغ اضطراری برای جلوگیری از تاریکی مطلق در آسانسور
  • برخورداری از دکمه یا شستی زنگ یا کمک
  • برخورداری از یک نمایشگر کوچک برای نشان دادن شماره طبقات
  • برخورداری از دکمه مختص به هر طبقه برای فراخواندن آسانسور
  • برخورداری از دکمه مخصوص باز و بسته کردن درب آسانسور
  • برخورداری از دکمه مخصوص فن برای تهویه هوای داخل کابین

قرارگیری این موارد بر روی پنل شستی آسانسور باعث شده تا این قطعه به کاربردی‌ترین قطعه برای ما هنگام استفاده از آسانسور تبدیل شود.

جنس بدنه پنل شستی
تا به این بخش از مطلب به طور کامل با پنل آسانسور و ویژگی‌های آن آشنا شدید. وقت آن رسیده است که جنس این پنل که اهمیت بالایی در میزان کیفیت آن دارد را نیز مورد بررسی قرار دهیم. پنل‌های شستی عمدتا از استیل ساخته می‌شوند. استیل علاوه‌بر استحکام، از ظاهری زیبا برای تولید پنل برخوردار است.

بدنه پنل با استفاده از مواد دیگری نیز ساخته می‌شود. از پرکاربردترین مواد مورد استفاده در ساخت بدنه پنل می‌توان به انواع شیشه سکوریت و آلومینیوم اشاره کرد. هرچقدر با این اطلاعات آشنایی داشته باشید، خرید شما خرید هوشمندانه‌تری خواهد بود. این پنل‌ها مانیتورهای کوچکی نیز دارند که معمولا LCD یا LED هستند. ضرورت وجود این مانیتور مطلع بودن افراد از شماره طبقات است.

آشنایی با انواع پنل شستی آسانسور
همان‌طور که در طول این مقاله بارها به آن اشاره کردیم پنل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هرکدام از انواع پنل‌های موجود در بازار ویژگی‌هایی دارد که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. دسته‌بندی انواع پنل‌ها بر اساس معیارهای مختلفی صورت گرفته است. نوع آسانسور، هزینه ساخت و ترافیک رفت‌وآمد از معیارهایی هستند که بر نوع پنل داخل کابین مؤثر‌اند. باتوجه به این معیارها در ادامه به معرفی معروف‌ترین پنل‌های شستی خواهیم پرداخت.

پنل شستی آسانسور و انواع آن

پنل شستی آسانسور دکمه‌ای
پرکاربردترین و رایج‌ترین نوع پنل، دکمه‌ای یا به اصطلاح کلید مکانیکی است. قیمت مناسب این مدل تأثیر زیادی در محبوبیت آن دارد. اکثر پنل‌های موجود در دنیا از این مدل هستند. در این مدل شستی طبقات از استیل ساخته می‌شود. این دکمه ها معمولا ترکیبی از استیل و مواد پلاستیکی تزریقی هستند. از میان تمام پنل‌های موجود در بازار پنل‌های دکمه‌ای بیشترین متقاضی را دارند و تولید انبوه این محصول، سندی محکم برای تأیید این امر است.

از نقاط ضعف کلید‌های مکانیکی آسانسور، عدم سهولت در تمیز کردن و میکروب‌زدایی خصوصا در زمان بروز بیماری‌های همه‌گیر است.

پنل احضار لمسی
همان‌طور که اشاره شد، معایب پنل‌های دکمه‌ای زمینه‌ای برای تولید پنل‌های لمسی ایجاد کرد. پنل‌های لمسی مشکلات شستی‌های دکمه‌ای را ندارند و از ظاهری شیک‌تر برخوردار هستند. جنس شیشه‌ای این پنل ظاهری لوکس به آن بخشیده است. پنل‌های لمسی معمولا از نظر قیمت، نسبت به سایر پنل‌ها قیمت بالاتری دارند و معمولا در ساختمان‌های لوکس و خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پنل شاسی آسانسور کارتی، رمزی و اثر انگشتی
با‌توجه به نیاز برخی از مراکز و ساختمان‌ها به لحاظ امنیت و کنترل دسترسی افراد به طبقات مختلف از این نوع پنل‌های شستی استفاده می‌شود. استفاده از پنل کارتی‌ها با استفاده از کارت مخصوص صورت می‌گیرد. پنل‌های رمزی نیز تنها به افرادی اجازه استفاده می‌دهد که رمز مخصوص را داشته باشند؛ همچنین در پنل‌های اثر انگشتی تنها اثر انگشت افرادی که مورد تأیید باشند مورد قبول قرار می‌گیرد. بعضی از این مدل‌ها در پنل داخل کابین و بعضی در پنل طبقات قابل استفاده هستند و بدون داشتن مجوز موردنظر، اجازه حرکت را صادر نمی‌کند.

بهترین تولیدکننده پنل شستی آسانسور
همان‌طور که در طول متن به آن اشاره کردیم، تولیدکننده‌های زیادی در ایران به تولید پنل مشغول هستند. گروه تولیدی دلتا یکی از تولیدکنندگان پنل‌های شستی در ایران است که سابقه درخشانی در تولید این محصولات دارد. این مجموعه با داشتن تمامی مدل‌های که در این مقاله معرفی شد، می‌تواند پنل موردنیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره خرید و انتخاب یک پنل کاملاً متناسب با نیازتان با متخصصین این مجموعه از طریق شماره‌های 77295032 - 77295271 (021) تماس بگیرید.

پنل شستی آسانسور و انواع آن

جمع‌بندی
این روزها که استفاده از آسانسور حتی در ساختمان‌های کوچک نیز فراگیر شده است، انتخاب یک پنل شستی مناسب یک ضرورت به‌حساب می‌آید. این پنل‌ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند که جوابگوی این استفاده گسترده باشند. پنل‌های شستی روزانه توسط صدها نفر لمس می‌شوند به همین دلیل مقاومت بالای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. آشنایی با این پنل‌ها و انواع آن لازمه خرید درست است. در این مطلب تلاش کردیم این محصول را زوایای مختلف بررسی کرده و نقشی در انتخاب پنل موردنیازتان داشته باشیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها